PCM werkt aan nieuwe gratis krant

PCM Dagbladen test vanaf deze week de belangstelling voor een nieuwe gratis ochtendkrant. De krant, op tabloidformaat, moet op maandag, woensdag en vrijdag huis aan huis worden verspreid. In samenwerking met een extern bureau heeft PCM een eerste dummy ontwikkeld, die aan lezerpanels ter beoordeling wordt voorgelegd. Op basis van de reacties van adverteerders en lezers wordt het uitgeefplan verder uitgewerkt. De werktitel van de nieuwe krant is 'Moment'.

De nieuwe krant bestaat uit een nieuwskatern en een katern in samenwerking met een adverteerder. "Met Albert Heijn als adverteerder staat de redactionele content in het teken van eten, met de Bijenkorf gaat het om mode, met Verf & Wand om wonen. De gedachte is dat de krant voor dit soort adverteerders de functie van folder overneemt", zo zegt Michael Nederlof van PCM's Commercieel Bedrijf.

De krant moet later uitkomen dan de reguliere titels van PCM als het Algemeen Dagblad en de Volkskrant. Hoe de distributie precies gaat plaatsvinden, wordt nog bestudeerd. Voorlopig zal 'Moment' ook niet landelijk verschijnen, maar maar vooral in de verstedelijkte gebieden. Of de krant er definitief komt, wordt voor het einde van dit jaar nog besloten.