Postbank zwicht voor klachten mobieltjes

mweert had ons via de newssubmit het volgende te melden:

De Postbank heeft op aandringen van de Consumentenbond hun klanten meer respijt gegeven bij de actie met mobiele telefoons. De moeizame aanmelding voor elektronisch bankieren met het gratis 'Postbankmobieltje' was voor de bond reden om de financiele instelling op de vingers te tikken.

De aanmeldmogelijkheid worden nu met acht weken verruimd. Postbankklanten, die de mobiele telefoon kado hebben gekregen omdat ze 1000 gulden spaarden, kunnen zich nu tot 1 december aanmelden.
Met de telefoon kan onder meer geld worden overgemaakt en het actuele saldo worden bekeken. Een van de voorwaarden aan de actie is een verplichte aanmelding. Gebruiken de ontvangers de telefoon niet, dan moeten zij 300 gulden betalen. De Consumentenbond vond de uiterste aanmelddatum van 1 september echter te krap gesteld, omdat de actie niet vlekkeloos verliep.

Vertraging beginfase
De Postbank erkent nu dat de actie 'in de beginfase vertraging' had. Redenen zouden zijn extra tests, die de bank heeft ingelast om de veiligheid en kwaliteit van het electronisch bankieren te garanderen. Ook vormde de uitlevering van de telefoons een knelpunt.
'Het tempo is nu opgeschroefd zodat begin september alle toestellen zijn uitgeleverd', belooft de Postbank. Ook is de capaciteit van de helpdesk uitgebreid om de klanten beter van dienst te zijn.

Op dit moment zijn ruim 300.000 mobiele telefoons verstrekt. 'Van deze klanten heeft bijna 90 procent de telefoon succesvol geactiveerd en kunnen ermee bankieren', aldus de bank.