Hearthstone: Saviors of Uldum
3. Puddington's favoriete nieuwe kaarten
Activate the Obelisk
Priest krijg een behoorlijke power boost in Saviors of Uldum, en de kroon op dit werk is hun nieuwe legendarische quest Activate the Obelisk. De quest lijkt me redelijk snel te voltooien met onder andere flash heal, circle of healing, divine hymn en de priest hero power, en wanneer je tegen warlock speelt kun je voor de ultieme BM ze ook healen nadat ze hun life tap hebben gebruikt. Kan niet wachten om met deze kaart aan de slag te gaan.
De kaart lijkt me het beste op zijn plek in een deck dat gebruikt maakt van een "wide" board met veel minions die behoorlijk wat kunnen incasseren, wat me doet denken dat een control deck met dragons de ideale combinatie is met deze kaart. Het enige commentaar dat ik op deze kaart heb is dat je je kan afvragen of control daadwerkelijk de quest nodig heeft om een winconditie op het bord te zetten en Activate the Obelisk niet een beetje overkill is - maar aangezien priest momenteel zo zwak is in de meta van Rise of Shadows, ga ik er van uit dat Activate the Obelisk een goed duwtje in de rug kan geven om priest weer op de kaart te zetten met een control-archetype.
Hunter's Pack
De value-trein dendert op volle vaart door na de release van Rise of Shadows en de kaart die dat het beste belichaamt is Hunter's Pack. Het voordeel van de secrets is dat je tegenstander niet weet welk secret je gaat spelen, en die onvoorspelbaarheid kan ze dwingen om fouten te maken. Wat de wapens betreft zijn er nu maar drie wapens in standard, en dat minimaliseren van RNG is wat de kaart ook aantrekkelijk maakt. Het enige probleem wat ik zie is de minions: wanneer je de kaart vroeg speelt is de kans groot dat je een minion krijgt die je nog niet kan gebruiken tot turn 6 of later, en als je een 1-mana minion krijgt in de late game kan dat geen bal uitmaken of je de match wint of verlies. Ik zie ook veel combo-potentieel met Zul'jin: Hunter's pack kan gebruikt worden als card generator en Zul'jin 6(!) nieuwe kaarten geven.
De kaart moet wel concurreren met Master's Call, wat nu het meest gespeeld wordt in midrange hunter. Ik denk dat er veel geëxperimenteerd gaat worden met Hunter's Pack om te zien of het een waardige vervanger is, en dat één van die twee de overduidelijke favoriet wordt. Desnoods kan er een compromis worden gesloten en wordt er van beide kaarten één gebruikt.
EVIL Recruiter
Herinner jullie nog Flamewreathed Faceless, 4 mana 7/7 van Whispers of the Old Gods? Maak je borst maar nat voor de 4 mana 8/8 EVIL Recruiter, verspreid over twee bodies! Heilige Ben Brode, wat is dit een enorme tempo swing voor zoolock. In de late game is het vanzelfsprekend een groot gevaar waar je tegenstander wel mee móet afrekenen en ook in de late game kan het veel tempo creeëren op een leeg bord, zeker met de plague-kaarten die geïntroduceerd worden met Saviors of Uldum (die vrijwel allemaal AoE zijn die zowel de minions van jezelf als je tegenstander van het bord vegen).
De enige voorwaarde is is dat je een lackey op het bord moet hebben - maar als je EVIL recruiter voor één mana afhoudt is dat geen enorm nadeel. Het enige echte minpuntje dat ik in deze kaart kan vinden is dat er voor warlock geen echte lackey-generators zijn behalve EVIL Genius en EVIL Cable Rat, wat wellicht een probleem kan zijn wanneer je verlegen zit om lackeys. Desondanks fantastische kaart, die er wellicht eigenhandig voor kan zorgen dat Zoolock een deck wordt om weer rekening mee te houden.