Gran Turismo 4: Background info

De auto’s ondergaan een soortgelijke behandeling. Voor iedere auto beweert Polyphony ruim 300 berekeningen en metingen uit te voeren voor de physics. Voor iedere mogelijke variabele wordt een minimum bepaald en een maximum, en veranderingen worden nog eens los gemeten. Een startpunt hiervoor was de informatie die werd verkregen van de fabrikanten. Uiteraard was dit leuk voor de nieuwe auto’s van de laatste tijd, maar aangezien GT4 ook een flink aantal klassiekers bevat werd bij musea aangeklopt en werden oude stoffige auto’s voor eventjes terug op de racebaan gezet. Kazunori zei hierover: “In total there are hundreds of parameters we use. Some examples would be the weight of the car, the torque curve of the engine’s performance, and many others”. Het resultaat is er dan ook naar. Iedere auto reageert inderdaad anders, klinkt anders en rijdt anders. Wanneer je een replay bekijkt van zes superauto’s en je wisselt tussen de auto’s dan hoor je ook zes verschillende motorgeluiden. Wissel tussen twee races van auto en je moet de eerste bochten weer opnieuw wennen aan het rem- en stuurgedrag van de auto. Polyphony beweert dat je aan het motorgeluid alle 700 auto\\\'s kunt onderscheiden. FOK!games looft een mooie prijs uit voor de eerste persoon die dat foutloos kan overigens


Van model tot \\\'echte\\\' auto<\/center>