Een racebaan nabouwen is geen gemakkelijke taak. Iedere bestaande baan wordt bezocht door het team en er worden zo’n 20.000 tot 30.000 foto’s gemaakt per baan. Van iedere baan worden bovendien luchtfoto’s, nauwkeurige kaarten en hoogte-informatie gegevens van satellieten verzameld. Bij banen zoals die van New York is dit geen probleem aangezien het veelal rechte lijnen zijn en vlakke gebieden. Banen zoals het Italiaanse Citta di Aria zijn echter iets minder eenvoudig. Scherpe bochten en scheve gebouwen vormen een dorpje dat op een steile berg ligt. Alles is nagebouwd tot in detail en dat wordt duidelijk wanneer je op de vele GT3 sites ziet dat fans banen op stadskaarten van steden als Seattle hebben gezocht en gevonden.
Seattle real vs GT3<\/center>
<\/center>
<\/center>
Komt bekend voor? Nog niet? Wacht maar tot je het spel speelt<\/center>
\\\'Hmm die auto\\\'s moeten weg als we daar willen racen...\\\'<\/center>