Medieval Moves: Deadmund's Quest

Exclusief voor PlayStation 3 met Move

Header

Het verhaal van Medieval Moves: Deadmund's Quest is vrij rechttoe, rechtaan. Jij bent prins Edmund, hebt een simpel leventje en je bent de troonopvolger van het rijk. Maar op een dag valt Morgrimm het rijk aan met zijn skelettenleger. Hij verandert de bevolking in skeletten en steelt de Gatestone. De prins Edmund is Deadmund geworden en hier begint jouw avontuur om de speciale steen terug te krijgen en jouw rijk te redden uit de handen van Morgrimm. Het verdere verhaal wordt door het spel heen verteld door middel van scenes in stripstijl. Je denkt onmiddellijk terug naar Infamous, waarin het verhaal ook op deze manier uitgebeeld wordt. Ze zien er niet zo tof uit als bij Infamous, maar er is genoeg aandacht aan besteed.

Medieval MovesMedieval Moves

De Move-controller wordt goed gebruikt. Het zwaardvechten, boogschieten en shuriken gooien werkt zoals je verwacht en na wat oefenen is het mikken op vijanden niet zo lastig meer. Leukere items om te gebruiken met de Move zijn de drankjes en dynamiet. Je drinkt door de Move als een beker te gebruiken, dus door virtueel het vloeibare goedje te schenken. Je hoeft het niet bij je mond te houden, anders kijkt het zo lastig naar het scherm. Dynamiet gooi je door het gloeiende oog van de Move af te dekken, alsof je het aansteekt en daarna gooi je het richting de tegenstanders. Leuke manieren om de Move te gebruiken en als je er even over nadenkt, ook logisch.

Medieval MovesMedieval Moves

Soms is voortbewegen afhankelijk van de Move. Het balanceren over balken door je armen ook als een koorddanser te gebruiken is een voorbeeld daarvan. Er zijn minigames in het spel te spelen om je zwaard- en mikkunsten te verbeteren. Deze zijn lokaal en online te spelen tegen een andere speler. Voor de fans van leaderboards een leuke optie, maar niet hard nodig.

Medieval MovesMedieval Moves

Het grote probleem zijn de levels, of beter gezegd, hoe kort het spel is. Het is on-rails, en eigenlijk doe je niet veel meer dan constant slaan, boogschieten of shuriken gooien in een andere omgeving zonder enige variatie in vijanden of tactiek. En dat is erg jammer. Het spel zit vol met verzamelobjecten, maar omdat het on-rails is moet je weten dat je dat het er is en dat je het pakt, want anders is je kans verkeken. Dat werkt frustrerend en eigenlijk jammer dat ze geen gebruikmaken van de Navigator Controller om door de levels heen te lopen. Hoe leuk de gevonden manieren zijn om zonder een inventory je wapens te gebruiken en de puzzeltjes die niet lastig zijn met de Move-controller op te lossen, uiteindelijk is het repetitief.

Voor mensen die van een casual tussendoortje houden is deze game uitermate geschikt. De Move-controller wordt creatief gebruikt en het wordt nooit te lastig. Ben je een gamer die uitdaging zoekt, dan is deze game niet voor jou. Hoe leuk het ook allemaal gevonden is, de game valt in de herhaling en dat is jammer. Jammer dat het on-rail is, want meer vrijheid had de game zo veel leuker en gevarieerder kunnen maken.

Cijfer
+ Move wordt creatief en goed gebruikt
- het spel valt in de herhaling, herhaling, herhaling