Magical Starsign

Elk van de magiërs van je team, inclusief jouw karakter, heeft een bepaald element waar hij of zij mee verbonden is. De hoofdrolspeler heeft een connectie met licht of duisternis, naar gelang de voorkeur van de speler. Van de rest van je vrienden is Lassi, het konijnenmeisje verbonden met de kracht van de wind. Sorbet kan de kracht van het water gebruiken en Pico heeft de kracht van het vuur. Mocca, de robot, kan de magie van de aarde oproepen en als laatste heeft Chai, de salamander, de mogelijkheid om woudmagie op de tegenstander los te laten. Elk van deze krachten is verbonden met een planeet in het sterrenstelsel van Magical Starsign.

In totaal zijn er zes planeten; de planeet van de magie waar de academie staat en vijf planeten die elk voor één van de elementen staan. Dit concept is essentieel voor Magical Starsign, omdat de planeten en de elementen invloed uitoefenen op de gevechten. De planeten zweven in cirkels om de zon in een heelal dat als een taart is verdeeld in vijf verschillende kleuren. Staat bijvoorbeeld de planeet die verbonden is met het element vuur in de juiste taartpunt, dan is dit element op zijn sterkst en is de magie van Pico de vuurmagiër krachtiger dan normaal. De kracht van vijanden die verbonden zijn met het element vuur is nu ook groter. Dit heeft een tactische impact op de gevechten, want logischerwijs zul je Pico nu laten aanvallen en een teamlid dat geen \\\'horoscoop-bonus\\\' heeft de anderen laten helen. Daarnaast hebben de elementen nog een andere invloed op de gevechten. Watermagie is sterk tegen vuurmagie en deze is vervolgens weer goed te gebruiken tegen woudmagie, welke weer goed is tegen luchtmagie, enfin je begrijpt hoe de cirkel in elkaar zit. De speler, die gekoppeld is aan duistere of juist lichte magie staat buiten deze constructie, omdat deze twee magie soorten alleen extra krachtig tegen elkaar zijn. De planeten hebben ook geen invloed op lichte en duistere magie, maar de cyclus van dag en nacht des te meer.


<\/center>