Superman Returns

Metropolis loopt tijdens het spel schade op. Deze wordt op de schademeter van Metropolis bijgehouden. De hoeveelheid schade die Metropolis oploopt, bepaalt uiteindelijk of je wint of verliest. Superman kan de schade van Metropolis herstellen door de stad van schurken te zuiveren. Als speler kun je gebieden van Metropolis redden door naar nieuwe locaties te gaan, door hotspots te winnen en door schurken te verslaan. Al deze levels komen tevoorschijn in een strategische map. Je krijgt een map voorgeschoteld met allerlei vakjes en enkele van deze vakjes beelden hotspots of vijanden uit. Met behulp van jouw touchscreen op de DS kun je navigeren over deze map en zo op bepaalde hotspots terecht komen. Groot nadeel hieraan is dat je maar vakje voor vakje vooruit kunt komen. Het komt dus geregeld voor dat je sommige levels opnieuw moet spelen omdat je opnieuw op dat vakje terecht komt en er niet omheen kunt. Hierdoor krijg je toch het idee dat het spel in herhaling valt.

Mocht je dan uiteindelijk op de map een baas tegen komen, dan begint er een soort van dans tussen Superman en de vijand wat je dan moet zien als gevecht. Op jouw scherm zie je de aanduidingen van de X-, Y-, A- en B-knoppen voorbij komen en als je op het juiste moment de juiste knop indrukt, deelt Superman een klap uit aan de vijand. In deze gevechten zit jammer genoeg totaal geen uitdaging en het voelt dus ook niet echt als een overwinning als je de vijand op zijn knieën krijgt. Om echt wat leuks uit deze manier van vechten te halen kun je beter de multiplayer spelen met een vriend(in) omdat je dan tenminste nog wat tegenstand hebt.

De graphics in het spel doen me enorm denken aan graphics van Superman op de Nintendo 64... Ja, de Nintendo 64. De levels zijn erg leeg en daarmee bedoel ik dat er gewoon geen bewoners, auto\\\'s en dergelijke te vinden zijn in de straten van Metropolis. De levels zijn totaal niet gedetailleerd en lijken allemaal op elkaar. De graphics zorgen voor een zeer gedateerd gevoel en op de Nintendo DS is dit toch wel een teleurstelling. Wat wel kan zorgen voor ietwat andere graphics is het kiezen van een \\\'soort\\\' Superman. Je kunt in het begin van het spel namelijk kiezen voor Superman Returns, Golden Age Superman, Pod Suit Superman, Apokolips Armor Superman, Earth-2 Superman, Superman Monster, Resurrected Superman, Colors of Mourning Superman en Noble Kal. Deze verschillende soorten Supermannen hebben allemaal een andere look, sommigen van deze zul je echter in het hoofdverhaal moeten unlocken. Dit zorgt dan tenminste wel weer voor wat afwisseling qua graphics en levels.