Mortal Kombat Armageddon

Konquest
Naast de oldschool arcade-mode zijn er nog andere manieren om je mee te vermaken in deze titel. Wat al eerder voorbij kwam in andere Mortal Kombat-titels en een hoofdrol opeistte in Shoalin Monks, is Konquest. In deze mode volg je het verhaal van een zoon van een God (Taven) in zijn queeste om de Armageddon te voorkomen. Taven moet een beest genaamd Blaze verslaan, want door het verslaan van dit beest krijgt hij goddelijke krachten. De andere vechters zijn hier ook op uit, waaronder zijn broer Daegon, dus zullen ze alles doen om je progressie te dwarsbomen.

Je loopt dus een beetje de storyline van de game door. De levels zijn behoorlijk saai gemaakt, maar wel geinig om je doorheen te vechten. Zo af en toe krijg je een aantal tegenstanders voor je die je een beetje door het level heen kunt meppen. Soms krijg je hulp van wapens, soms leer je nieuwe moves om het allemaal wat makkelijker te maken. Tenslotte kom je af en toe personages tegen als Reptile, Smoke, Rain en ga zo maar door, die je dient te verslaan in een oldschool arcade-gevecht. Helaas is het allemaal in een flinterdunne verhaallijn gestoken met uitermate matige acteerprestaties van de voice actors.

Het enige nuttige aan Konquest is het vrijspelen van items en het verzamelen van goud. Met goud kun je items kopen voor je Kreate a Character om deze anders aan te kleden of nieuwe moves te geven. Ook kun je goud gebruiken in de Krypt om art, levels, liedjes, filmpjes en alternatieve kostuums te kopen.

Motor Kombat
Vaak kennen Mortal Kombat-games enige humor, zo ook in Armageddon. Motor Kombat is een Mario Kart-achtige variant waarin je cartoony personages met een veel te groot hoofd in een veel te klein wagentje ziet zitten. Met deze characters kun je op simpele banen tegen elkaar racen. Op deze tracks kun je items gebruiken als in Mario Kart, maar dan zijn het vaak special moves van de characters zelf. Zo schiet Scorpion een haak naar voren om iemand terug te trekken.

Door het cartoony uiterlijk tovert de mode vaak een glimlach op je gezicht. Dit wordt nog leuker als je het met z\\\'n tweeën speelt, of online. Jazeker, ook Motor Kombat kun je online spelen. Het is echter weer niet zo dat je er uren in zult steken.