Ninety-Nine Nights

Om over de gameplay maar even kort en krachtig te zijn, er is nul diepgang. Het is hack&slash in zijn zuiverste vorm. Geen fratsen, gewoon jij tegen een paar honderd vijanden (je hulptroepen vergeten we voor het gemak maar even). Inphyy is een prima character om het spel mee te beginnen, ze is snel, heeft een flink zwaard en maakt mooie combo\\\'s. Hierdoor hak je al snel lekker soepel door de massale legers van Goblins, Orks en Arphans.

De game toont veelal prima wat de Xbox 360 aan kan qua hoeveelheid vijanden op je scherm. Soms bestormen een paar honderd troepen elkaar om in gevecht verzeild te raken. Helaas kun je dit alleen mooi bekijken op een afstandje, bij te veel troepen op je scherm zal de game namelijk flink last krijgen van frame-drops. Hierdoor wordt de game soms redelijk onspeelbaar, heel irritant in een game die draait om snelle combo\\\'s.

Een ander irritant ding zijn de tussenfilmpjes in de missies. Af en toe komt er namelijk een ander ras bij om mee te vechten en de makers vonden het nodig dit aan te kondigen middels korte filmpjes. Niks mis mee, ware het niet dat je tijdens deze filmpjes niet kunt vechten. Nu ontvang je ook geen schade, maar zodra het filmpje is afgelopen kun je nog niet gelijk hakken en je ontvangt wel damage. Zeker in drukke gevechten is dit bloedirritant. Je health is niet onbeperkt en niets is vervelender dan onnodig health verliezen.

Elke missie heeft ook één of meerdere bossfights. Deze verschillen van in het begin commandanten van groepen soldaten tot de helden aan het eind van elke campaign. Met Imphyy zul je bijvoorbeeld als eerste echte boss het moeten opnemen tegen een troll. Later kom je in missies alleen legers tegen met meerdere trollen. De boss is tegen die tijd de leider van de Goblins, Dwykfarrio. Deze bosses zul je in het begin enorm veel moeite mee hebben, ze doen namelijk erg veel schade en ze hebben ook erg veel health. Dit roept enorme frustratie op, want eenmaal dood moet je de gehele missie opnieuw spelen, terwijl dat soms wel eens 30 minuten van je tijd gekost heeft. Aan de andere kant is het probleem, dat als je eenmaal weet hoe je de bosses moet bevechten, je geen enkele moeite meer met ze hebt en je zo door de game heen stoomt. De AI is namelijk net zo intelligent als een pantoffeldiertje, hij past zich nooit aan. Hij stormt op je af en hakt en daar houdt het bij op.

De game kent ook een aantal RPG-elementen. Zo zul je experience verkrijgen waardoor je langzaam sterker zult worden en droppen dode vijanden soms leuke items waardoor je jezelf krachtiger maakt. Deze items verschillen van simpel sterkere wapens, tot orbs die je meer health geven en kettingen waardoor je sneller experience verzamelt. Raar genoeg vond Phantagram het ook nodig om items in de game te stoppen die negatieve invloed op je krachten hebben. Aangezien je helemaal niks met deze items kunt lijkt het puur een manier om te zorgen dat je niet te snel te veel sterke items verzamelt.