DVD: Story of Suspense Box

Zoals ik in het begin al zei bestaat deze box uit drie verschillende films met hetzelfde genre. In deze box zitten de volgende films: The Sixth Sense, Dragonfly en ColdCreek Manor.

The Sixth Sense
Bij iedereen is dit verhaal eigenlijk ondertussen wel bekend. Dr Malcom Crowe (Bruce Willis) is een vooraanstaande kinderpsycholoog, die gekweld wordt door een herinnering van een patiënt die hij niet heeft kunnen helpen in het verleden. Op een dag komt hij Cole Sear (Haley Joel Osment) tegen. Het achtjarige jongetje die heel erg bang en verward is. Cole heeft dezelfde problemen als de patiënt die hij in het verleden niet heeft kunnen helpen. Daarom doet hij er van alles aan om Cole wel te kunnen helpen met zijn problemen. Echter komt Malcom dan een gruwelijke waarheid te weten of zichzelf, iets waar hij niet op gerekend had.

Bonusmateriaal bij deze DVD is: Vergelijking van storyboard met film, De Acteurs, Ontwerp van muziek en geluid, Het publiek bereiken, Voorschriften en aanwijzingen, Verwijderde scènes, Gesprek met M. Night Shyamalan, Publiciteit, Biografieën Cineast en acteurs.

Dragonfly
In deze film draait het hele verhaal om de connectie tussen Joe Darrow en zijn overleden vrouw Emily. Emily is een kinderarts die in het oerwoud van Zuid-Amerika aan het werk is. Tijdens noodweer wordt alles in dat gebied ontruimd en de zwangere Emily komt op een tragische wijze om het leven. Joe stort zich vanaf dat moment zich helemaal op zijn werk als arts in het ziekenhuis. Al snel doen zich mysterieuze gebeurtenissen voor. Voorwerpen gaan plotseling bewegen en patiënten die hij terughaalt na een bijna-dood ervaring geven hem vreemde opdrachten. Ook komen elke keer allerlei voorwerpen met Libelles tevoorschijn, Emily was namelijk helemaal gek van Libelles. Door zijn omgeving wordt hij als gek verklaard als hij aangeeft dat er dingen in zijn omgeving gebeuren. Hij krijgt dan ook het advies om er een tijdje tussen uit te gaan, en dat komt toevallig heel goed uit want oude vrienden vragen of hij mee gaat varen in rivieren in Zuid-Amerika. De route voor deze trip is al helemaal uitgestippeld en als hij dan op de kaart het teken ziet waar hij elke keer mee geconfronteerd wordt gaat hij per direct naar Zuid-Amerika. Daar aangekomen gaat hij op zoek en geeft niet op ondanks wat tegenslagen. Waarom zijn vrouw contact met hem zoekt in het hiernamaals wordt daarna al snel duidelijk.

Bonusmateriaal op deze DVD is: Spotlight op de locatie, Niet eerder vertoonde beelden, Segement Betty Eadie, Gesproken toelichting.

Cold Creek Manor
het gezin Tilson woont in het drukke New York en als er op een dag bijna een fataal ongeluk gebeurt met hun zoon in het verkeer, besluit het gezin om naar een rustigere plek te gaan verhuizen. Ze gaan driftig opzoek en vinden een onlangs vrijgekomen herenhuis. Het hele huis staat nog vol met spullen van de vorige eigenaar. Als ze net zijn ingetrokken in het huis vinden ze informatie van de vorige eigenaar die een beetje vreemd begint te lijken. Het hele huis wordt leeg geruimd en documentaire maker Cooper begint informatie te verzamelen over de geschiedenis van de bewoner van dit herenhuis. Al snel staat Dale Massie voor het huis en beweert dat hij de vorige eigenaar van het huis is. Dale heeft vast gezeten en moest het huis dus achterlaten. Hij heeft dringend werk nodig en biedt aan om het huis op te knappen, want wie kent dat huis nou beter dan hij als vorige eigenaar. Als snel komt de familie erachter dat Dale niet zo te vertrouwen is en gaan verder op onderzoek uit. Zal dit goed aflopen voor de familie Tilson of verhuizen ze terug naar New York?

Bonusmateriaal op deze DVD is: Coopers documentaire, Spelregels voor dit filmgenre, Gesproken toelichting met regisseur Mike Figgis, Niet eerder vertoonde scènes en alternatieve eindes.

Erg leuke box om zo bij elkaar te hebben staan. Alle films spreken mij persoonlijk heel erg aan. Beetje spanning en mysterie, en daar hou ik zelf wel van. Ik heb wel het gevoel dat The Six Sense er een beetje buiten valt en erin is gedaan om de film nog een laatste lift te geven tot verkoop. Want ik geloof dat iedereen die nu onderhand wel heeft als ze van dat genre films houden. Beetje zonde dus als je zo'n box koopt dat je dan een dubbele film in je collectie hebt. Of misschien hadden mensen zoiets van "doe toch maar niet" en hebben ze hem er nu toch bij gekregen.

Label: Touchstone Releasedatum: 21 september 2005 Kijkwijzer: Waardering: