CD: DJ Misjah & DJ Paul Hazendonk - Taste

Dance is een diverse stroming in de muziek met verschillende takken en wortels. De commerciële hitlijsten wordt alleen door een beperkt aantal takken bevolkt, namelijk vooral Trance en Hardstyle. Techno en House zijn daarentegen steeds de commercieel ondergeschoven kindjes geweest en hebben zich daardoor meer ontwikkeld als Underground stijlen. Dit is één van de redenen waarom je zou kunnen zeggen dat Techno en House DJ's maatschappelijk gezien vrij onbekend zijn. Zo ook de twee DJ's Misjah en Paul Hazendonk.

DJ Paul Hazendonk & DJ Misjah

DJ Misjah zit al meer dan 13 jaar goed op zijn plek als DJ en is ook bij vakgenoten een bekend gezicht. Behalve zelf produceren, werkte hij ook samen met de bekendere namen zoals Ferry Corsten, Umek, Piet Bervoets (Rank 1) en Jeroen (Grooveheads). Onder het label Technique Records heeft hij samen met Paul Hazendonk dit album Taste uitgebracht waarop hij een mix maakt van producers en DJ's met wie hij ook remixen heeft gemaakt of die zijn stijl weergeven, zoals Hertz, Cave, Chris Liebing en Joel Mull.
Misjah's balletje begon echt te rollen met Dyewithness in 1991. Door de daaropvolgende successen, kreeg Misjah de kans om zijn eigen label, X-trax, in 1994 op te richten. Hij experimenteerde met Minimal en had een aantal producties onder zijn hoede, maar in 1999 kapte hij met het label. In 2001 richtte hij een nieuw label op, ReRun vanwaaruit hij zijn producties voortzette en ook andere artiesten boekte. Nu is het tijd om onder het label Technique samen met Paul zijn plezier in de muziek te horen.

DJ Misjah

DJ Paul Hazendonk is de Benjamin van de twee, maar toch is zijn eerste succes al in 1997 te vinden. Als 15-jarige knul wint hij een plaatselijke DJ contest en in 1998 flikt hij dit weer. Door zijn jonge leeftijd nam niemand hem echt serieus, wat voor Paul een prima reden was om die mensen te laten zien wat ze fout dachten. In 2001 kreeg hij deze kans, toen hij in contact kwam met Cat productions in Zweden. Het balletje ging rollen, de draaitafels gingen vaker draaien en uiteindelijk kreeg Paul de kans om te draaien op feesten zoals FFWD Dance Parade, Club Risk en Ultrashock. Met een aantal successen zoals Lost Treasures – Technonic Circles (2002) en MAW Presents Technique en twee labels onder zijn kont (Technique en Work Hard, Play Hard) is Paul Hazendonk in de Techno- en Techhousecircuit uitgegroeid tot een volwassen en geroemde DJ.

DJ Paul Hazendonk