Theater: Musical de Zevensprong

Wilbert Gieske
De rol van Graaf Grisenstein wordt gespeeld door Wilbert Gieske. Wilbert is vooral bekend als Robert Alberts in Nederlands best bekeken soapserie Goede Tijden Slechte Tijden, maar speelde al vanaf 1976 in vele memorabele toneelprodukties, zoals Op Hoop van Zegen, Schakels, Droom van een vrouw, Funhouse, Floortje Bloem, Merlijn, Liefde half om half, en Met Blote voeten in het Park. Hij presenteerde verschillende TV-programma's, waaronder Teleteams, Sportfreaks, Belfleur en Koffietijd. Hij brak door als TV-acteur in Nieuwe Buren en speelde daarna gastrollen in Medisch Centrum West, Spijkerhoek, De Brug, en Baantjer, om er enkele te noemen. Maakte met kompaan Bartho Braat een eigen toneelproduktie Mrozek genaamd. Twee jaar geleden speelde hij de hoofdrol in de musical A Chorus Line, nu dus gevolgd door Graaf Grisenstein in de Zevensprong.

Menno Bentveld
Menno Bentveld is al jaren het gezicht van het VARA-programma Jules Unlimited, waar hij extreme en gevaarlijke stunts uithaalt. Voor de VARA presenteerde hij ook 12 steden 13 ongelukken, Herexamen en De Ontdekking. Ook is hij al vele seizoenen betrokken bij De Kinderen voor Kinderen Meezingshows. Afgelopen zomer presenteerde hij met Claudia de Brey De Zomerse Zaterdagavond en vanaf september vervult hij de rol van discussieleider in Het Jongerenlagerhuis. Menno is vooral bekend als presentator, maar speelt al vanaf zijn twaalfde toneel. Met zijn eigen groep Het Rondtheater won hij in 1999 de Top Theater prijs voor de voorstelling Kunst. Hij is te zien in De Zevensprong als meester Frans van der Steg.

Daan van Rijssel
In 2003 studeerde Daan van Rijssel af aan de Toneelschool Amsterdam. Hij stond in veel toneelproducties waaronder de voorstelling ”Requiem voor een zwaargewicht” van de Theatercompagnie. Op de televisie speelde hij een gastrol in onder andere Luifel en Luifel en Ernstige Delicten. Hij speelde in de telefilm Zinloos (2004). Daan vertolkt in De Zevensprong de rol van Toereloer.

Rop Verheijen
Rop studeerde in 1998 af aan de Amsterdamse Toneelschool. Hij vertolkt al een aantal jaar de rol van Robin in Goede Tijden Slechte Tijden. Hij speelde ook in de kinderserie Schudden tot het sneeuwt (Zappelin) waar binnenkort een vervolg op gemaakt gaat worden. Hij had een rol in de film Ivoren Wachters van Simon Vestdijk. En stond op de planken met Sladek van Het Nationaal Toneel, Aan de vooravond van Lodewijk de Boer en Stom van de Toneelschuur. Rop speelt in De Zevensprong de rol van Thomtidom.

Curt Fortin
Curt Fortin acteert, zingt en danst. Op televisie heeft hij onder andere een gastrol gespeeld in Bonbini Beach en een grotere rol in Onderweg naar Morgen, verder was hij op televisie te zien in Staracademy als een van de talentvolle studenten. In 2003 stond hij op de planken in de voorstelling Tim van Athene. Curt neemt de rol van Roberto (de brozem) op zich.

Hein Gerrits
Hein Gerrits studeerde af aan de Theaterschool Amsterdam, opleiding Jazztheater- & Showmusicaldans. De afgelopen seizoenen speelde hij in 42nd Street, A Chorus Line, Musicals in Ahoy, Jeans 12 en Mamma Mia. In 2002 won Hein de John Kraaijkamp Musical Award voor Aanstormend Talent. In De Zevensprong speelt Hein de rol van Geert-Jan.

Anneke van Meurs
De eenentwintigjarige Anneke van Meurs komt kersvers van het Brabants Conservatorium. Daar volgde zij de richting Muziektheater met als hoofdvakken zang en drama. Ze speelde tijdens haar studie de hoofdrol in Sweeney Todd. Ze was solist tijdens de Cabaret 6-Daagse in het programma van Seth Gaaikema; Mijn Liefde. Afgelopen seizoen was Anneke solist bij MusicalDinnerSensation. In De Zevensprong speelt Anneke de rol van Tante Willemijn.

Nanette Drazic
In juni 2004 heeft Nanette De Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie afgerond. Tijdens haar studie heeft ze veel uiteenlopende projecten gedaan waaronder theater, verscheidene Filmacademieproducties, en heeft ze aan een aantal commercials meegewerkt. In juni van dit jaar speelde ze in De Kleine Komedie de afstudeervoorstelling De Driestuiversopera van De Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie. Ze stond afgelopen seizoen op de planken met Een Zomerzotheid. Nanette vertolkt de rol van Juffrouw Rosmarijn.

Ajantha Leijnse
Ajantha is onze jongste telg, ze studeert nog aan de Musicaldans Academie Fontys Tilburg. Onder leiding van Barrie Stevens, danste ze in de musicals Footloose en Musical Musical Musical. Ze was showdanser tijdens Het Nationale Huwelijksfeest voor Willem-Alexander en Maxima. Ajantha speelt de rol van Iwan.

Voor de Speellijst en verder informatie, kijk op de website van de Stichting Beeldenstorm.