Film: Cool (Incl. verslag van de afterparty!)

Hoewel Chantal Janzen geen rol in de film heeft, laat ik natuurlijk niet de kans voorbijgaan haar even aan te spreken. Janzen is charmant en open. Ik complimenteer haar met haar rol in 'De Dominee', al zeg ik erbij dat de film helemaal niets is. Ook vraag ik haar wat ze vindt van de poll die op www.mokkels.nl is gestart waarin wordt gestemd of haar borsten wel echt bloot zijn of dat ze een stand-in heeft gebruikt. Ze moet lachen om die argwaan en benadrukt nogmaals dat de stand-in voor het autorijden was.
Uiteraard wil ik ook graag weten wanneer we haar in de Playboy kunnen verwachten. Het antwoord is teleurstellend: ‘nooit.’ Ook niet als ze net als Josefine van Asdonk geen rollen meer krijgt en dan als noodgreep naakt moet. Maar nee, ze heeft daar geen behoefte aan. En ze heeft ook geen ambities om naar het buitenland te gaan. Dat is dan weer goed nieuws, ze blijft dus bij ons in Nederland!

Sun
Tara Elders (links) vindt de verslaggever van FOK! niet zo boeiend.

Lieke van Lexmond wil best in de Playboy, maar alleen als er genoeg geld wordt geboden. De soapy heeft al eerder een aanbod gehad van zo’n 50.000 euro maar daar doet ze het echt niet voor. Met haar carrière
gaat het goed al wil ze best weer eens in een film spelen. Ze was te zien in Volle Maan en deed auditie voor 'SnowFever' (die in oktober uitkomt). In SnowFever mocht ze niet spelen. Als ik zeg dat 'Volle Maan' een stuk beter was dan 'SnowFever' slaat ze haar arm om me heen. Jij mag blijven, zegt ze. En Lieke mag ook blijven, wat mij betreft.

Lesbische roadmovie

Nee, dan Tara Elders. Die is vaag en onbereikbaar bijna. Ze murmelt meer. Kan ook komen door de rosé, want het loopt tegen 1 uur. Ze gaat in een lesbische roadmovie spelen met Katja Schuurman. Ze beantwoordt twee vragen en dan is toch Theo van Gogh weer interessanter dan een verslaggever van FOK!
Het wordt intussen rustiger. Theodore Holman dan maar even aanschieten. Hij heeft immers het script geschreven. Niet de dialogen trouwens. Het meeste is geïmproviseerd. Hij schreef scènes en de rest ging vanzelf. Theodore is trouwens ook boos op Goderie. Wel blij is hij met de aandacht vanuit het buitenland. Amerika en Canada willen de film kopen. 'Cool' wordt door filmmaatschappijen aldaar goed ontvangen.

Tegen kwart over één besluit ik ook naar huis te gaan. Veel BN'ers zijn al weg. Theo is er nog wel, zittend in een hoekje met zijn vriendin, wie hem nog een glas wijn inschenkt.
Ik loop de pier af richting mijn auto die helemaal bij Scheveningse gevangenis staat geparkeerd, buiten de betaalzone. Twintig minuten later zit in de auto. Het was een geslaagde avond met een goede film, een geweldige première en leuke gesprekken. Wat wil ik nog meer, denk ik bij mezelf. Niet veel, besluit ik. Maar zou Lieke van Lexmond nog single zijn?

De foto's van de afterparty zijn gemaakt en beschikbaar gesteld door Ramon Mangold.

Sun
Van Gogh krijgt nog een glas wijn van zijn vriendin.