Film Review: The Matrix Revolutions

Wie Matrix zegt, zegt special effects. In de eerste film waren ze revolutionair, in de tweede film wederom fantastisch en, hoe moeilijk ook, film drie overtreft het geheel opnieuw. Het inmiddels bekende bullet-time effect wordt weer gebruikt, maar weer op een heel verfrissende en spectaculaire manier. Tijd is een speelmiddel. Vechtscènes, regelrechte battles, nieuwe concepten en nog veel meer ... het is er allemaal. Soms iets te hard afgewisseld waardoor een enkele bioscoopbezoeker zal afhaken. Abrupte wisselingen tussen liefde en gevecht, tussen gevoel en feit, tussen actie en rust. Wederom is dit een film voor filmliefhebbers.

Maar wat doet de massa? Tijdens de film haakte een enkeling inderdaad af. Kleine groepjes mensen begonnen zich te vervelen en dit was te merken aan het rumoer dat ontstond gedurende sommige scènes. Waren deze mensen op zoek naar een nieuw deel een? Zie deel twee dan als een waarschuwing, want hoewel deze film op zichzelf wederom een spektakel is en veel meer toegankelijk is dan deel twee, gaat deel drie keihard door waar deel twee was gebleven.

Mijn mening? Ik vind het wederom prachtig. Een magnifieke soundtrack met een koor dat je helemaal wegblaast, special effects die alle anderen weer overtreffen, eindeloze vechtscènes... alles is aanwezig om je te entertainen. Boven dat alles echter komt het verhaal aan de horizon. Een verhaal waar je, wanneer je er open voor staat, nog maanden over kunt piekeren. Je kunt niet wachten totdat je het er met mensen over kunt hebben! Het is mind blowing... het is The Matrix Revolutions.

Details

Titel The Matrix: Revolutions
Genre Actie / Thriller / Science-Fiction