Game Review: NHL 2003

Inleding

Het is het 10e jaar al dat het bestaan van NHL een feit is. En het is uitgegroeid tot het beste ijshockey spel dat er bestaat in de game wereld. Maar een hoop gamers geloven niet dat er veel nieuws aan toe te voegen was en toch hebben de mensen bij EA het weer voor elkaar gekregen. In NHL 2003 zijn de Game Breaker en de Dynamic Deke Control een nieuwe optie in het spel. De Game Breaker krijg je gevuld door mooie moves over het ijs te maken en natuurlijk veel te scoren. Als de Game Breaker vol is zal de camera zich achter de speler plaatsen en alles voor een bepaalde tijd in slow motion gaan draaien, zodat je vervolgens alle tijd hebt om een mooie hoek uit te kiezen waar je de puk in wilt rammen. De optie is in het begin vrij lastig onder de knie te krijgen maar na een paar keer oefenen zul je merken dat het scoren simpel wordt met deze optie. De Dynamic Deke Control zorgt ervoor dat je nog meer moves kunt maken dan voorheen altijd mogelijk was. In totaal zijn er 8 verschillende moves bij maar met een beetje handigheid in het spel kun je de moves ook combineren. Wat ook een verbeterd punt is volgens EA is de kunstmatige intelligentie van de keepers. Aangezien NHL voor een hoop mensen altijd een vrij lastig spel is geweest zit er nu een beginner modus in waarbij je als gamer rustig aan het spel kunt wennen voor je begint aan het echte werk.

Speelbaarheid

Zoals gewend van NHL zullen de beginners heel veel moeite hebben met spelen. Vooral het scoren zal voor een hoop mensen een drama worden. (TIP : Probeer eens om het doel heen te schaatsen en vervolgens meteen afspelen). Voor de die hard NHL spelers onder ons is het allemaal wat uitdagender gemaakt door de Dynamic Deke Control. Voor de rest is het eigenlijk allemaal hetzelfde gebleven.