Musical Review - Rocky over the Rainbow

Elk personage in 'Rocky over the Rainbow' is uniek te noemen. Ieder weet zijn rol perfect naar voor te brengen en weet ook het publiek naar zijn of haar hand te zetten. De cast mag er dan ook zijn. Stuk voor stuk zijn ze fantastisch in hun rol. Grote namen in een eenvoudig decor en dat is de kracht van Rocky over the Rainbow.

Een belangrijke invulling van deze twee uur durende musical is die van de verteller. En dat is een goeie zet, omdat je zo toch nog iets meekrijgt van het verhaal. Gijs Staverman is erg gezellig en gevat in zijn rol van verteller. Op het einde krijgt de musical nog een verrassende wending en zien we Gijs als een geheel ander persoon op het toneel komen. (rood haar staat je erg leuk Gijs!) Dit alles maakt deze dubbele en freaky musical tot een eigentijdse, verrassende en heel bijzondere theaterproductie.

Hou je niet van musicals, dan weet ik zeker dat je je ook bij Rocky over the Rainbow zult vermaken. Hou je niet van lachen, blijf dan vooral thuis, want Rocky over the Rainbow is gemaakt om hilarisch te zijn en om te lachen. Petje af voor de scriptschrijvers en de cast die deze musical tot een bijzonder exemplaar gemaakt hebben. Als je de kans hebt, ga Rocky over the Rainbow dan bekijken, want je zal er zeker geen spijt van krijgen. Na het Nieuwe de la Mar Theater tourt de show vanaf augustus door Nederland, dus er is vast wel een theater in de buurt om te gaan kijken. Voor de speellijst klik hier. En als je dan toch gaat, print deze bon uit en lever hem in bij de merchandise stand. Dan krijg je het benodigde participatie-tasje, wat je anders voor 2,50 zou kunnen kopen, helemaal GRATIS!

Eindcijfer: een dikke 9!

Links voor meer info over Rocky over the Rainbow:
Mojo Theater