Game review: Dungeon Siege

Graphics
De graphics van Dungeon Siege zijn, zoals jullie aan de screenshots kunnen zien, alles geworden wat ze beloofd hadden.
Dungeon Siege omvat een erg grote wereld vol van detail en kleur, met vele verschillende locaties zowel binnen als buiten.
Vooral de locaties buiten zijn erg indrukwekken om het gebruik van kleur en het gevoel van diepte, je zal je vaak boven kilometers diepe ravijnen bevinden.

Ook de verschillende wezens die de wereld van Dungeon Siege bevolken zijn erg mooi en gevarieerd. Het ene moment zal je je tegenover trollen en wandelende skeletten bevinden, terwijl je op andere momenten een kamer deelt met een spin ter grootte van een flinke bungalow. Dungeon Siege schuwt het zelfs niet om af en toe schermvullende, vuurspuwende draken op je af te sturen.

Al dit grafische geweld heeft wel z'n prijs, zelfs de rapste PC's zullen het er op sommige momenten moeilijk mee hebben. Maar natuurlijk valt het grafisch geweld door instellingen wat in te tomen.

Geluid
Het geluid en de muziek van Dungeon Siege is netjes gedaan, de geluidseffecten zijn goed gekozen en geloofwaardig.

Persoonlijk had ik het wel fijn gevonden als er iets meer aandacht naar de muziek was gegaan, een vlak wat door menig games producent tegenwoordig nog wel eens wordt vergeten.

Maar het geluid en de muziek van Dungeon Siege zijn in ieder geval nooit storend en vullen de sfeer behoorlijk goed aan.