Molyneux haalt genoeg geld op voor nieuw spel

De Britse gameontwikkelaar Peter Molyneux heeft genoeg geld ingezameld om de productie van het strategiespel Godus te verwezenlijken. Hij had zich tot doel gesteld 550 duizend euro op te halen via crowdfunding. Met nog anderhalve dag te gaan staat de teller op crowdfundingswebsite Kickstarter op 578 duizend euro.

Met nog minder dan twee dagen te gaan heeft 22 Cans, de gamestudio waar Molyneux deel van uitmaakt, nieuwe doelen gesteld voor het crowdfundingproject. Wanneer het bedrijf 674 duizend euro weet op te halen, krijgt de game onder meer extra single- en multiplayeropties en wordt het spel gemaakt voor het besturingsysteem Linux en de Ouya-spelcomputer.

Godus is het tweede spel waar Molyneux aan werkt sinds hij in maart Microsoft verliet. Eerder maakte hij Curiosity, een spel voor de iPhone waarbij gamers gezamenlijk een geheim moeten ontrafelen door een kubus te slopen. Eerder werkte de Britse ontwikkelaar aan spellen als Fable, Black & White en Populous.


Molyneux haalt genoeg geld op voor nieuw spel (Foto: Novum)