BioWare experimenteert met HUD

BioWare is naar nieuwe technieken aan het kijken voor de nieuwe Mass Effect. Daarbij hebben ze vooral gekeken naar Dead Space. BioWare onderzoekt de mogelijkheid om meer elementen in de HUD te plaatsen zonder het overvol te maken.

"That's one of the things that I love about Dead Space; the interface... it feels really immersive. I just want to touch the hell out of those buttons. So we are still investigating ways of putting some of our HUD elements into the environment... we'll see what we end up with."

Ook de vijanden zullen aangepakt gaan worden in het nieuwe deel. BioWare heeft silhouetten gemaakt van alle vijanden en kwam er toen achter dat het lastig is om te bepalen welke vijand tegenover je staat. Er zijn natuurlijk wel opvallende vijanden maar de meeste zijn van een afstand niet duidelijk. Het bepalen van een vijand is nodig om je strategie op te zetten. Sommige tegenstander moet je vol op de aanval gaan, up close and personal, waar je bij sommige meer van de afstand moet genieten.

Mass Effect 3 komt in november uit voor de Xbox 360, PlayStation 3 en PC.