BioWare is voorzichtig met Kinect en Move

In een interview heeft CEO en co-founder Dr Ray Muzyka van BioWare laten weten wat het standpunt is van de ontwikkelaar wat betreft de mogelijkheden met Kinect en Move. BioWare is zeer voorzichtig met het gebruik van de nieuwe mogelijkheden, maar zien ook de mogelijkheden die het te bieden heeft.

Hij zei:"You could bolt it on, do it as afterthought, kind of 'Hey, Ta-dah! It's Kinect-enabled! Check!' Well, that's not how we would do it. We would actually try to think about how you do it in a way that actually makes the game better, and how you do it in a way that if you're not expecting the gamer to have a Kinect, they can play it with a usual controller interface, or with a keyboard and mouse on PC. How do you make it work so that it's really, really good on all of those?"

Verder voegt hij toe dat de 'user interface' altijd een groot punt is bij BioWare, ze bouwen de UI voor elke game opnieuw, om deze zo goed mogelijk bij de game te laten passen, zelfs als ze dit per platform verschillend moeten doen.

"We do what we need to make our games awesome and accessible to play. So if we design a Kinect game or a Move game, we haven't anything on that front, but if we were to at some point in the future, we'd do it really thoughtfully."

Hij is overigens wel onder in de indruk van de ambitie die Microsoft heeft met betrekking tot Kinect. Hij zei: "It's a really interesting channel. Microsoft is trying to crack a really big nut with this thing."