Geen Lan of Dedicated servers voor CnC4

Het lijkt, zoals Joystiq het zo mooi omschrijft, een uitstervende optie. Na Starcraft 2 en Modern Warfare 2 is er ook voor Command and Conquer 4: Tiberian Twilight geen dedicated server support of LAN mogelijk. En dat terwijl je ook nog ten alle tijden online moet zijn om de game überhaupt te kunnen spelen.

Dit is volgens hoofdontwerper Sam Bass nodig om de nieuwe 'Character Progression' te kunnen bewerkstelligen. Dit houdt ten alle tijden bij hoe je het doet in CnC4. Volgens Bass worden singleplayer, multiplayer en skirmish opties gecombineerd met de mogelijkheid om overal met je account in te loggen, zodat al je unlocks en achievements beschikbaar zijn als je niet in de buurt bent van je eigen computer. Dit moet allemaal op een server opgeslagen worden, en volgens Bass 'past LAN of Dedicated servers niet in dit model'.

In een (misschien wel hulpeloze) poging het allemaal in context te plaatsen zei een woordvoerder van EA Los Angeles dat de netwerkcode en multiplayer support onder handen is genomen. Volgens EA 'was de vorige infrastructuur aan het verouderen, en dit nieuwe systeem is een stuk moderner en solide. Meedoen met multiplayer gaat nu makkelijker dan ooit.' Of dat de zure nasmaak gaat wegspoelen is maar de vraag.

Tiberian Twilight