Apple gaat zelf ook games ontwikkelen voor de iPhone?

Vandaag begint in San Francisco de Apple World Wide Developer Conference, een conventie van Apple zelf waarin IT-professionals en ontwikkelaars van over de hele wereld leren werken met de nieuwste technologieën van Mac OS, de iPhone en andere Apple-producten. Het wellicht meest interessante aan deze conferentie is dat Apple vandaag zijn nieuwe model iPhone zal presenteren. Deze moet beschikken over een nieuwe 3D graphics chip en werken op een sneller netwerk. Het moet tevens mogelijk worden om externe hardware zoals keyboards of gamecontrollers op de telefoon aan te sluiten.

Nu bespreken we de iPhone al langer al game-apparaat en het lijkt er nu op dat Apple zelf ook de waarde van games voor zijn telefoon is gaan zien. Al langer gaan er geruchten dat het bedrijf bezig is met gamedevelopers aan te nemen voor een inhouse ontwikkelstudio, maar we kunnen nu ook echt een naam noemen Graeme Devine. Klinkt niet bekend? Devine is werkloos sinds Microsoft Ensemble Studios heeft gesloten, maar in zijn carrière werkte hij als lead designer en lead writer aan Halo Wars en hij was één van de medeoprichters van Trilobyte, de studio verantwoordelijk voor The 7th Guest en The 11th Hour.

Nu is officieel nooit gezegd dat Devine werkt aan nieuwe games voor de iPhone, officieel doet hij slechts iets voor Apple en zal hij vandaag presenteren wat. Maar iemand die door het gerenommeerde tijdschrift Edge op de 36e plek gezet wordt in de top 100 van beste developers laat je niet werken aan een nieuwe Twitter-app.


The 7th Guest