Screens en info Mercenaries 2: World in Flames

IGN heeft bij LucasArts en Pandemic wat nieuwe informatie losgepeuterd over Mercenaries: World in Flames. De interessante zaken op een rijtje.

De vrijheid die al in het voorgaande deel zat blijft behouden. De speler moet bijna elk object in het spel kunnen gebruiken. Hierdoor kun je op verschillende manieren bijvoorbeeld gebouwen opblazen.
Elk object moet nut hebben voor de speler.

Het spel speelt zich af in Venezuela. Het vorige deel speelde zich nog af in Noord-Korea, de omgevingen in die game waren duidelijk getekend door oorlog. Dit kwam met name door het gebruik van veel grijstinten. In dit deel wil de ontwikkelaar meer kleuren gaan gebruiken wat van alles een levendiger geheel moet maken.

Vuur speelt dit keer een belangrijke rol. In één scène gooit een soldaat genaamd Mattias Nillson een aansteker in een gestrande olietanker, die vervolgens explodeert.

Voertuigen zullen op een realistische manier schade oplopen ten gevolge van kogels. Ze gaan door de deur van de jeep, vernielen de banden en versplinteren de ruiten. De speler kan op verschillende manieren het vuur openen op een jeep en het resultaat kan volledig anders zijn. Het is ook mogelijk om de bestuurder neer te schieten en er met de jeep vandoor te gaan.

Onder de voertuigen vinden we oa: APCs, Off Road Buggies, boten en helikopters.

De groepen die met elkaar in oorlog zijn zijn de guerilla's, een militaire eenheid, een olie-bedrijf en misschien ook de "Allied Nation" en de drugsbazen.

Mattias Nilsson is terug samen met Peter Stormare. Een nieuw character is Eva.

Co-op multiplayer is rekening mee gehouden. Alles wat in de singleplayer kan, kan ook in de multiplayer. Je kunt met twee man op één beeldscherm spelen.Op elk willekeurig moment kan een speler mee doen. Het beeld splitst zich dan op in tweeën. Dit gebeurt vloeiend en de actie wordt niet onderbroken.

Als je een voertuig van een andere speler wilt stelen zul je een minigame moeten halen.

Je kunt zwemmen

Het kaart-systeem uit het eerste deel is te komen vervallen.

De levels zijn beduidend groter dan in het vorige deel, evenzo de steden; Een wolkenkrabber heeft 100 verdiepingen en is volledig te vernietigen.

De game reageert op de acties van de speler. Als je een gevecht op een bepaalde manier beslist dan zullen mensen in de nabije omgeving dat onthouden.
Zelfs het stelen van een auto zal consequenties kennen. Voor dit soort lastige berekeningen van de AI en de physics zal voluit gebruik gemaakt worden van de Cell chip.

Pandemic zal waarschijnlijk gebruik gaan maken van de harde schijf om laadtijden zoveel mogelijk te beperken.

Er is "Dynamic Shade" en iedere kogel zal zijn eigen schaduw hebben. Er is ook een dag-en-nacht overgang gedurende het spel.

De game zal speelbaar zijn in 720p.

Wanneer de game verschijnt is nog niet bekend.