Tiger Woods PGA Tour 10

Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had zo veel plezier te beleven aan een golfgame. Tiger Woods PGA Tour 10 brengt weer terug in het gamen wat ik vrijwel standaard mis tegenwoordig: uitdaging. En dan bedoel ik geen uitdaging van een AI die gewoon onbeperkt opgeschroefd kan worden. De game laat je je eigen skills tot het uiterste testen. Door hulpmiddelen uit te schakelen vraag je meer van jezelf en naarmate je verder komt zullen de banen dat ook gaan doen. Tegenstanders hebben diezelfde nadelen en je zult daardoor nooit zien dat je na een dag iemand moet verslaan die op een score van -18 staat of zoiets aburds. Alles wat er gebeurt op de baan heb je volledig zelf in de hand en daardoor heb je dus geen vervelende AI die plots enorm terugkomt nadat je hem op zijn knieën had. Ik heb tenminste nog niet gemerkt dat iemand plots massaal Birdies en Eagles ging slaan als ik voor stond.

De game heeft eigenlijk maar één echt nadeel. (naast uiteraard repetitief commentaar, maar dat heeft elke sportgame) Zonder Wii MotionPlus is vrijwel de gehele ervaring verdwenen. Omdat je niet meer die enorme invloed op de game hebt, zul je er veel minder plezier aan beleven. Zonder WM+ kun je gerust 1,5 punt van het eindcijfer afhalen, het is dan nog een degelijke game, maar niets bijzonders. Maar dit alles heeft ook een keerzijde, dit is een game die elke Wii-bezitter moet aanzetten tot het in huis halen van WM+. Koop gewoon de bundel voor die paar euro\'s extra en geniet zoals je dat weinig zult doen. Tiger Woods PGA Tour 10 is een fantastische game en er zijn weinig games op de markt die je een ervaring zullen bieden zoals deze game dat doet.