CD: Hit Me TV

Een titelloos album, het is even wennen. Van de band is er gelukkig nog maar één album te vinden, dus verwarring over welke cd je bedoelt is niet te verwachten. Over welke band spreken we hier dan? De Amsterdamse formatie van vier jongens luistert naar de naam Hit Me TV. Voor sommigen zal de naam wel bekend klinken, wat voornamelijk door de hit 'Maybe The Dancefloor' zal komen. Anderen zullen misschien de associatie leggen met de vroegere band Skip The Rush. Ook dat is heel goed mogelijk, omdat de twee bands voor een groot deel dezelfde bezetting kennen. Naast de eerder genoemde song staan er nog 10 andere nummers op de cd. Een album dus met een 11-tal dansnummer in het indie-rockgenre. Een nieuw Nederlands product, tijd voor een luisterproef.

Inspiratie van anderen
De band laat zich inspireren door vele andere groepen van deze tijd. Denk aan Hot Hot Heat, Mars Volta en The Whip. och geeft het album niet de indruk een soort cover van andermans werk te zijn. Het heeft wel degelijk iets eigens. De songs worden gekenmerkt door puntigheid, doorweven met mooie baspartijen en diverse gitaarriffs. Ook als dansplaat verdient de cd zeker een plaats in menig uitgaansgelegenheid.Hoewel de stem van frontman Jaap Warmerhoven wel de dragende kracht van Hit Me TV is, moet er bij gezegd worden dat hij niet zonder zijn drie maten zou kunnen, het gaat om het gehele plaatje. Al met al een aardig geheel, dat zeker potentie biedt voor volgende albums. Een mooie, nieuwe, frisse, maar vooral Nederlandse band is op het toneel verschenen.

Hit Me TV

Eerste hit van het album
'Maybe The Dancefloor' is de eerste hit van Hit Me TV. Even een voorproefje om te bepalen of je het album al dan niet zou willen kopen (met vier sterren is mijn advies dat het zeker het kopen waard is, maar dat terzijde), is altijd wel handig. Hieronder krijg je die kans.

Maybe The Dancefloor

Hit Me TV bestaat uit vier mannen, te weten Jaap Warmenhoven, Frank van Roessel, Thijs van Vuure en Bow Evers. Een echte eigen website hebben de heren niet, maar ze zijn wel veelvuldig te vinden op het wereldwijde web en wel in de zogenaamde communities - dé nieuwe manier om je als band van een schare fans te voorzien. Neem maar eens een kijkje op de Hyves-site van de groep of hun MySpace-plekje. Je ontdekt er vast meer van deze oude (Skip The Rush), nieuwe band (Hit Me TV).

Hit Me TV op MySpace: http://www.myspace.com/hitmetv

Tracklist:

1. Not A Real Talent