Game Review: Dungeon Siege - Legends of Aranna

Aan het uiterlijk van het spel is nauwelijks iets gewijzigd. Toch zijn er diverse nieuwe features die zeker de moeite waard zijn. Let op, dit stuk bevat spoilers!

Zo is er behalve een keur aan nieuwe wapens en schilden een aantal spectacualaire nieuwe toverspreuken. Je kunt vijanden verkleinen met de Diminution spell of ze effectief verblinden met de Light of Chadek spell, skeletten kun je te lijf gaan met Zorkon's Bonecrusher en wanneer het gevecht echt te moeilijk wordt kun je zelfs een kloon van jezelf maken of een van je mensen veranderen in een monster.

Vanaf het begin van het spel worden op strategische plaatsen displacers aangetroffen. Deze magische portals zorgen ervoor dat je kunt reizen tussen reeds bezochte locaties zonder tijd te verliezen.

In de besturing van je gezelschap is ook een aantal dingen veranderd. Zo kun je met een druk op de knop je toverdranken opnieuw distribueren tussen je mensen, waarbij automatisch rekening wordt gehouden met behoeften. Een tovenaar zal meer mana toverdranken krijgen terwijl een vechter meer health drankjes krijgt toebedeeld. Je gezelschap is zich vanzelf meer bewust van elkaar en ze zullen elkaar vanzelf helpen wanneer een van hen in nood verkeert. Om er zeker van te zijn dat je op de juiste manier als groep functioneert kun je bovendien kiezen voor een aantal vaste sets van aanvallen. Zo kun je dus een groep maken waarin iedereen een zwaard gebruikt, of een groep maken waarin je mensen vooral vechten met toverkracht.

De pakezel reist niet meer mee, maar in plaats daarvan kun je rugzakken kopen of een Tragg laten meelopen. Deze dinosaurusachtige wezens kunnen bijna evenveel dragen als ezels maar staan erom bekend hun baasje altijd te willen beschermen in geval van nood. Eenmaal aangekomen bij de smid kun je de verzamelde wapens eenvoudiger verkopen met de sell all knop. Mocht je per ongeluk iets verkopen dan kun je het voor hetzelfde bedrag weer terug kopen.

Nog een opsomming van een aantal andere kleine wijzigingen:
  • Tooltips in de inventory geven beter de kracht van een wapen aan.

• Orb spreuken beschermen de tovenaar door rond hem te blijven zweven en hem te verdedigen.