Apart, want ik zou wel begrijpen wat deze persoon bedoelt. Klinkt als een gebrek wanneer je ze bekrompen leest. Een zin als 'hun hebben auto's gestolen' zorgt er dan ook voor dat jij gelijk naar 'Google translate' grijpt? Een baan als decoder zou dan zeker te hoog gegrepen zijn voor jou neem ik aan?
Misschien was de sarcastische ondertoon ietwat onduidelijk?
Als het gaat om 'hun' als onderwerpsvorm, dat is geen spellingsfout maar een grammaticale fout. Maar ik begrijp het wel, we moeten het feit dat het persoonlijk voornaamwoord voor de tweede persoon meervoud als enige nog een vorm kent voor vier naamvallen ergens mee compenseren.
Maar goed, even ter verduidelijking aan hen die het nog niet weten:
Misschien was de sarcastische ondertoon ietwat onduidelijk?
Dat lijkd mei well deudelijk intusen
quote:
Als het gaat om 'hun' als onderwerpsvorm, dat is geen spellingsfout maar een grammaticale fout. Maar ik begrijp het wel, we moeten het feit dat het persoonlijk voornaamwoord voor de tweede persoon meervoud als enige nog een vorm kent voor vier naamvallen ergens mee compenseren.
Maar goed, even ter verduidelijking aan hen die het nog niet weten:
Bij mensen die reageren op artikelen heb ik minder moeite met taal- en spelfouten. Als ze hun punt maar maken en mening kunnen geven. Iemand met dyslexie of ander afkomst moet juist niet geremd worden in schrijven. Of zo'n discussieplatform de plek is om ze te corrigeren? Meestal niet. Af en toe een suggestie op vriendelijke wijze kan natuurlijk wel.
Maar, broodschrijvers, journalisten enz. die taal- en spelfouten maken kunnen ongezouten kritiek van me verwachten.
Niet dat ik nooit fouten maak. Ik waardeer het dat mensen me op fouten wijzen.
Op woensdag 14 maart 2018 @ 14:26 schreef C.L.Werner het volgende: Nootzakelijk, het is belangrijk dat ze er zijn om de verloedering van de Nederlandse taal tegen te gaan. Ik kan alleen maar zeggen: chapeau!
Chapeau Dat is echt Nederlands he zeg dan gewoon goed zo
De vorm die afwijkt van de inhoud van een tekst in verband met een taalfout, dat zijn verschrikkelijke mensen. Verder is het niet iets boeiends in de wereld.
Op woensdag 14 maart 2018 @ 14:42 schreef geert_realist het volgende: Ik stoor mij er niet aan, maar soms nogal bijdehand, omdat het nogal eens voorkomt dat je snel een reactie typt en plaatst zonder je druk te maken om de grammatica omdat je daar geen tijd voor hebt
Vind jij jouw mening ECHT zo weinig waard dat je er zo weinig tijd aan besteedt dat je fouten laat zitten?
Kijk... Als jij jouw mening zelf al zo weinig waard vindt dat je geen aandacht aan de presentatie schenkt, waarom zou je dan denken dat andere mensen jouw mening meer zullen waarderen dan jijzelf?
Jij legt precies de vinger op de zere plek: jij schenkt geen aandacht aan je mening, maar verwacht wel van anderen dat ze jouw mening aannemen. Dat geeft blijk van een lichte vorm van waanzin.
Andere mensen moeten meningen filteren, want zij kunnen niet alle meningen overwegen: zij zijn ook maar mens. En een mening waarvan de eigenaar zelf al blijk geeft dat hij het niet belangrijk vindt, door geen zorg te schenken aan de presentatie, wordt dus uitgefilterd. Het is een zinloze mening.
De enige zin die een lezer nog aan de mening zou kunnen toekennen, is door het te gebruiken als voorbeeld van hoe men een mening niet moet presenteren. En een voorbeeld blijft beter bij lezers hangen wanneer er humor en sarcasme in verwerkt is, dat weet iedereen.
En zo wordt de mening dan toch nog enigszins zinvol.
Mensen wiens mening door taalnazi's tentoongesteld wordt, zouden blij moeten zijn dat er nog enige zin aan hun mening toegekend wordt. Zonder de taalnazi zou de mening niet meer dan een verspilling van energie zijn.
Op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:02 schreef blieb het volgende: Bij mensen die reageren op artikelen heb ik minder moeite met taal- en spelfouten. Als ze hun punt maar maken en mening kunnen geven. Iemand met dyslexie of ander afkomst moet juist niet geremd worden in schrijven.
Iemand met dyslexie of van een andere afkomst moet ook niet geremd worden in zijn educatie. Maar als je hem niet remt in zijn schrijven, rem je hem in zijn educatie. En als je hem niet remt in zijn educatie, rem je hem in zijn schrijven. Een vicieuze cirkel.
Maar het is een pseudo-vicieuze cirkel. Want het recht op educatie is vele malen belangrijker dan het recht om een mening te uiten. Als we de persoon dus zijn recht op het uiten van zijn mening afnemen, op basis van zijn presentatie van zijn mening, dan geven we hem de ruimte om, door middel van educatie, zijn presentatie te verbeteren. En zo wordt de persoon een meer ontwikkeld mens.
Hierbij natuurlijk vooropgesteld dat degene die de kans krijgt op educatie ook daadwerkelijk zichzelf wil verbeteren. Dat is niet een vanzelfsprekend gegeven, heb ik gemerkt.
Vind jij jouw mening ECHT zo weinig waard dat je er zo weinig tijd aan besteedt dat je fouten laat zitten?
Kijk... Als jij jouw mening zelf al zo weinig waard vindt dat je geen aandacht aan de presentatie schenkt, waarom zou je dan denken dat andere mensen jouw mening meer zullen waarderen dan jijzelf?
Jij legt precies de vinger op de zere plek: jij schenkt geen aandacht aan je mening, maar verwacht wel van anderen dat ze jouw mening aannemen. Dat geeft blijk van een lichte vorm van waanzin.
Andere mensen moeten meningen filteren, want zij kunnen niet alle meningen overwegen: zij zijn ook maar mens. En een mening waarvan de eigenaar zelf al blijk geeft dat hij het niet belangrijk vindt, door geen zorg te schenken aan de presentatie, wordt dus uitgefilterd. Het is een zinloze mening.
De enige zin die een lezer nog aan de mening zou kunnen toekennen, is door het te gebruiken als voorbeeld van hoe men een mening niet moet presenteren. En een voorbeeld blijft beter bij lezers hangen wanneer er humor en sarcasme in verwerkt is, dat weet iedereen.
En zo wordt de mening dan toch nog enigszins zinvol.
Mensen wiens mening door taalnazi's tentoongesteld wordt, zouden blij moeten zijn dat er nog enige zin aan hun mening toegekend wordt. Zonder de taalnazi zou de mening niet meer dan een verspilling van energie zijn.
quote:
omdat het nogal eens voorkomt dat je snel een reactie typt en plaatst zonder je druk te maken om de grammatica omdat je daar geen tijd voor hebt
Dan kan je doorgaan op de waarde van mijn mening en reactie, maar mijn hele redenering staat gewoon in de quote die je van mijn reactie maakt. Ondanks dat ik niet veel tijd heb om te reageren en mijn reactie grammaticaal nog eens na te kijken, reageer ik toch en dat zegt voor mij genoeg over de waarde die ik aan mijn reactie toekent. Als jij anders wilt denken dan is dat je goed recht.
Ik ben politiek incorrect, zeg wat ik wil en ben een trotste racist! w/
Als het gaat om 'hun' als onderwerpsvorm, dat is geen spellingsfout maar een grammaticale fout. Maar ik begrijp het wel, we moeten het feit dat het persoonlijk voornaamwoord voor de tweede persoon meervoud als enige nog een vorm kent voor vier naamvallen ergens mee compenseren.
Maar goed, even ter verduidelijking aan hen die het nog niet weten:
Onderwerpsvorm: zij, bezittelijke vorm: hun, meewerkend voorwerpsvorm: hun, lijdend (en voorzetsel-) voorwerpsvorm: hen.
oOoO - Radio On Tour: KINK voor No Guts No Glory - OoOo
Leuk, maar het ging over begrijpen
Maar, broodschrijvers, journalisten enz. die taal- en spelfouten maken kunnen ongezouten kritiek van me verwachten.
Niet dat ik nooit fouten maak. Ik waardeer het dat mensen me op fouten wijzen.
Kunnen beter naar een spelling fora gaan.
Simple as that.
"Spellingnazi's zijn nuttig, mits ze het gedoseerd doen"
Mits ze WAT gedoseerd doen?
Kijk... Als jij jouw mening zelf al zo weinig waard vindt dat je geen aandacht aan de presentatie schenkt, waarom zou je dan denken dat andere mensen jouw mening meer zullen waarderen dan jijzelf?
Jij legt precies de vinger op de zere plek: jij schenkt geen aandacht aan je mening, maar verwacht wel van anderen dat ze jouw mening aannemen. Dat geeft blijk van een lichte vorm van waanzin.
Andere mensen moeten meningen filteren, want zij kunnen niet alle meningen overwegen: zij zijn ook maar mens. En een mening waarvan de eigenaar zelf al blijk geeft dat hij het niet belangrijk vindt, door geen zorg te schenken aan de presentatie, wordt dus uitgefilterd. Het is een zinloze mening.
De enige zin die een lezer nog aan de mening zou kunnen toekennen, is door het te gebruiken als voorbeeld van hoe men een mening niet moet presenteren. En een voorbeeld blijft beter bij lezers hangen wanneer er humor en sarcasme in verwerkt is, dat weet iedereen.
En zo wordt de mening dan toch nog enigszins zinvol.
Mensen wiens mening door taalnazi's tentoongesteld wordt, zouden blij moeten zijn dat er nog enige zin aan hun mening toegekend wordt. Zonder de taalnazi zou de mening niet meer dan een verspilling van energie zijn.
Maar het is een pseudo-vicieuze cirkel. Want het recht op educatie is vele malen belangrijker dan het recht om een mening te uiten. Als we de persoon dus zijn recht op het uiten van zijn mening afnemen, op basis van zijn presentatie van zijn mening, dan geven we hem de ruimte om, door middel van educatie, zijn presentatie te verbeteren. En zo wordt de persoon een meer ontwikkeld mens.
Hierbij natuurlijk vooropgesteld dat degene die de kans krijgt op educatie ook daadwerkelijk zichzelf wil verbeteren. Dat is niet een vanzelfsprekend gegeven, heb ik gemerkt.
Dan kan je doorgaan op de waarde van mijn mening en reactie, maar mijn hele redenering staat gewoon in de quote die je van mijn reactie maakt. Ondanks dat ik niet veel tijd heb om te reageren en mijn reactie grammaticaal nog eens na te kijken, reageer ik toch en dat zegt voor mij genoeg over de waarde die ik aan mijn reactie toekent. Als jij anders wilt denken dan is dat je goed recht.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken