EPOS Digital event over audio in gaming
EPOS heeft een virtueel event gehouden over hun visie over audio in gaming en producten die daarbij horen. Ook wordt er wat vooruitgeblikt door een panel van game-makers hoe de toekomst van geluid in gaming eruit kan komen te zien in een paneldiscussie.
Het is een lange zit, maar in het kort: EPOS wil zo dicht bij natuurlijk geluid komen. Aan hun headsets geen polonaise en led-verlichting, het moet vooral comfortabel aanvoelen en het moet voor zoveel mogelijk oortypes goed aanvoelen. Om dat te kunnen doen hebben ze meer dan 800.000 oorscans tot hun beschikking om zo dicht mogelijk bij een one-size-fits-all te komen. Het event gaf onder andere een spoedcursus over de wetenschap van het menselijk gehoor. En hoe deze wetenschap gebruikt wordt om de geluidsweergave, ruimtelijke oriëntatie en het elimineren van geluidsoverlast te verbeteren.
Het panel met daarin sound designers van games heeft het onder andere over het verschil dat middleware heeft gemaakt voor hun vak in de laatste jaren, maar ook hoe hun vak verder veranderen zal. Ook wordt er gesproken over VR en de Tempest-engine van PlayStation 5. Interessant is dat EPOS wel een pc-alternatief daarvoor in de nabije toekomst ziet. Ze weten vast iets wat wij nog niet weten.
Natuurlijk komt het portfolio met bestaande EPOS-producten ook langs. Ook zijn er nieuwe producten geteaset: een nieuwe headset en een microfoon die is gebouwd is met content-creators in gedachten. Wederom, geen blingbling, maar op technologische verbeteringen voor geluidsreproductie en betere materialen voor comfort. Mochten we de kans krijgen dan gaan we ze reviewen, zoals de net uitgebrachte EPOS GTW 270 Hybrid earphones.