'Bol.com jaagt buitenlandse klanten weg'
Sinds enkele weken moeten klanten die in het buitenland wonen bij het inloggen aangeven dat ze geen robot zijn. Daarna wordt het de klant behoorlijk lastig gemaakt: ze moeten één of meerdere captcha codes invoeren bij bijvoorbeeld het invoeren van een cadeaubon. Een van de klanten die wij spraken moest tijdens dit proces tot wel 7 keer een captcha invoeren, wat volgens de webwinkel komt omdat ze de accounts van hun klanten willen beschermen.
De klant die met FOK! sprak: “Dat er om mijn wachtwoord en inlogcode gevraagd wordt is geen probleem. Maar het is wel een probleem dat ik ondanks dat ik ingelogd ben over heel de site captcha-meldingen krijg waardoor de website niet meer te gebruiken is. En dat heeft verder niets te maken met de bescherming van mijn account.”
(tekst gaat onder de foto verder)
'Bol.com jaagt buitenlandse klanten weg' (Foto: FOK)
De klantenservice van bol.com geeft in de mailwisseling met de klant aan dat ze er niets aan kunnen doen dat bestellen in het buitenland lastiger is dan in Nederland. Dit zou er mee te maken hebben dat ze de captcha codes niet uit kunnen zetten. De captcha’s zouden zijn ingevoerd om het hackers en andere mensen met onjuiste bedoelingen moeilijker te maken om accounts te misbruiken.
Daarnaast geeft de medewerker aan dat het de klant natuurlijk vrij staat “om niet meer bij bol.com te bestellen als klanten het verifiëren storend vinden”. Bol.com lijkt zich dus weinig tot niets aan te trekken van trouwe klanten in het buitenland, die hierdoor niet langer bij de webwinkel willen bestellen : “De banken waar ik zaken mee doe, ASN Bank en ING, hebben minder beveiliging voor mensen vanuit het buitenland dan bol.com, dus ik ga binnenkort heel mijn tegoed opmaken en dan hef ik m'n account op.”
FOK! heeft bol.com om een toelichting gevraagd, maar deze tot op heden nog niet mogen ontvangen.
'Bol.com jaagt buitenlandse klanten weg' (Foto: FOK)
Zoveel mogelijk ideal is trouwens niet slim, bij ideal ben je niet beschermd zoals bij paypal of een cc. En bij paypal kan je eventueel op hun kosten retourneren (verzendkosten x keer per jaar vergoed)
En cc is zeker wel handiger. 180 dagen aankoopverzekering.
Gebruik zelf vaak een VPN en dan heb je idd wel es dat je meerdere opdrachten moet doen om door de CAPTCHA te komen. Vind t een prima manier van bol.com om misbruik te voorkomen. In verreweg de meeste gevallen is alleen t vinkje zetten al voldoende.
Beetje huilie huilie user wat mij betreft.
Was eerst een proef, is nu definitief een betaalmethode.
[ Bericht gewijzigd door tomatenrood op donderdag 29 november 2018 @ 11:39 ]
Als FOKgebruiker in het buitenland moet je in bijvoorbeeld Thailand en India ook om de haverklap een captcha invullen en bovendien zijn alle styles fucked up zodra je ook maar 1x refreshed.
* Grimi heeft FOK! al vaker om een toelichting gevraagd, maar deze tot op heden nog niet mogen ontvangen.
Die weet echt wel wie spammer is en wie niet.
Via Android, Chrome, Maps, Play Store, YouTube enz. enz.
Dit is dus gepruts van Google
Kun je wel apart gaan googlen, kom je waarschijnlijk bij dezelfde winkel uit.
El Coño
ウイスキー
Aan de hand van dat profiel kan google met enige zekerheid bepalen of je een bot bent of mens. Is ie er vrij zeker van, dan is dat vinkje voldoende. Als ie twijfelt krijg je een extra beveiliging waarbij je plaatjes moet aanklikken.
https://developers.google.com/recaptcha/docs/v3
Dus ja, het ziet er altijd uit als een simpel vinkje, maar er zit iets meer achter.
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
Één Fok-gebruiker (Klaan schijnbaar) heeft een probleempje met Bol.com en dus is het geen probleem om vervolgens bol.com hier aan de halve schandpaal te nagelen. Op het forum wordt zo'n gebruiker compleet door de mangel gehaald omdat het bij andere gebruikers amper tot niet voorkomt (zie reacties hierboven) en bestaat de kans dat de naam van bol.com wordt weggehaald uit het topic, maar hier is dat geen probleem.
Bijzonder. Ik hoop bijna dat bol.com een verzoek tot rectificatie zal doen...
Nou nee, bol.com geeft volmondig toe dat dit probleem er is, dat ze er niets aan doen en dat de in het buitenland wonende gebruikers beter naar een andere webshop kunnen gaan.
Als ik in wil loggen, moet ik eerst een captcha doen. Als ik een cadeauboncode in wil voeren moet ik 'm weer doen. Daar hoort een pincode bij en weer een captcha, enz. enz. enz. Dat heeft niets te maken met fout invullen, maar met de plekken waar ze die dingen op de site hebben gezet.
Iets doet mij vermoeden dat ze jou dat geadviseerd hebben omdat jij TE irritant in de mailwisseling was.
Het enige vervelende aan Amazon vind ik dat Prime niet gekoppeld is aan alle Amazons en je dus voor ieder land een apart Prime account nodig hebt.
Bij Iwonatec en anderen ongeveer 5,95..
Hoezo Bol.com is niet duur??
Ik snap wel dat ze voor de enkele gebruiker die vanuit china of waar ook iets wil bestellen hiervoor geen uitzonderingen maken. Dat kost meer dan het oplevert, hoe lullig dat ook klinkt.
Dit is toch niet nieuwswaardig?
"Een van de klanten die wij spraken" en verderop "de klant die met FOK sprak"... maw, 1 klagende klant.
Ik heb ook nog een reeks klachten over een paar bedrijven. Schrijven jullie daar ook ff een stukje over?
Doet rubber om staven
overigens, idd uiteindelijk wel bij een andere winkel kunnen bestellen, wat dat betreft is hun tip wel behulpzaam
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Ik dacht dat het niet zo lang geleden was dat ik daar gecheckt op had maar goed, goodbye bol.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken