Menselijke schedel gebruikt bij soundtrack Inside

Martin Stig Andersen, sound designer van Inside, wilde eens iets anders. Toen kwam hij op het idee om zijn soundtrack te spelen door een menselijke schedel. Het blijkt helemaal geen slecht idee te zijn.

In tegenstelling tot wat Andersen normaal doet, was de soundtrack van Inside volledig gegenereerd met de computer. Dat lag hem niet helemaal lekker, dus ging Andersen op zoek naar een alternatief. "Ik vond het erg interessant hoe je eigen stem altijd anders klinkt vanuit je eigen perspectief. Probeer eens je oren dicht te houden tijdens het praten of zingen: dat is het geluid waar ik naar zocht." Dus ging Andersen op zoek naar een menselijke schedel en begon met experimenteren.

"Het eindresultaat was, na bewerking, duister en griezelig. Het gaf je rillingen." Het geluid complementeerde de sfeer van Inside uitstekend en werd dus uiteindelijk gebruikt in de game. Op Soundcloud is het verschil tussen pre- en post-schedel te horen.

Het is onbekend hoe Andersen precies aan de schedel is gekomen. Overigens heeft de schedel het niet 'overleefd', door de vibraties heeft het enkele tanden verloren. In onze review waren wij in ieder geval enthousiast over Inside en zijn soundtrack.

Menselijk schedel gebruikt bij soundtrack Inside
Menselijk schedel gebruikt bij soundtrack Inside