Reactie Frozenbyte op feedback Trine 3: ''Onze plannen staan in de wacht.''
Joel en Kyle van Frozenbyte Games hebben een videoboodschap gepost in reactie op de negatieve feedback op Trine 3. Hierin gaan ze onder andere in op de cliffhanger aan het einde van de game, de korte duratie en de transitie naar 3D.
De mannen in de video zijn duidelijk aangeslagen door de hoeveelheid negatieve feedback. Ze nemen de verantwoording voor de keuzes op zich, en gaan ook in op miscommunicatie via de media. Zo hadden ze meer moeten communiceren over het open einde en het splitsen van het verhaal in meerdere delen. Ook de transitie naar 3D heeft niet uitgepakt zoals ze wilden en was dit een keuze die ze hebben gemaakt, omdat andere opties nog niet goed genoeg waren. Bovendien werden de kosten te hoog: de ontwikkelingskosten voor deel drie waren drie keer zo hoog als voor deel 2.
Aan het einde van de serie maken de twee ook duidelijk dat ze niet weten waar de toekomst van het bedrijf ligt. Zoals gezegd wordt: ''Nu iedereen ons haat, zetten we onze plannen voor de serie in de wacht.'' Een trieste boodschap voor een bedrijf dat mooie games maakt. Als je dan ook nagaat dat sommige medewerkers van Frozenbyte Games last krijgen van slaap- en gezondheidsproblemen door de snijdende feedback, is het al helemaal een trieste bedoeling.
We kunnen alleen maar hopen dat men zich weet te gedragen naar mensen die simpelweg hun werk proberen te doen en dat dezelfde mensen de draad weer weten op te pakken met een volgend project.