Daredevil is een hit voor Netflix
De drie weken geleden verschenen tv-serie Daredevil is een grote hit voor Netflix. Dat meldt Variety op basis van panel-onderzoek onder Netflix-leden.
Het in San Diego gevestigde bedrijf Luth Research heeft een panel van Amerikaanse Netflix-leden samengesteld en gebruikt dit om te meten hoe populair of succesvol programma's op de streamingdienst zijn. Volgens het bedrijf heeft 10,7% van de 2500 panelleden naar Daredevil gekeken in de eerste elf dagen dat de serie, die op 10 april in première ging, beschikbaar was.
Luth meet echter alleen het kijkgedrag via de Netflix-apps voor computers, tablets en smartphones, wat betekent dat kijkers die gebruik maken van een smart tv met Netflix of een Netflix-app op een gaming console niet worden meegerekend. Dit kan de cijfers enigszins scheeftrekken, maar als de bijna elf procent representatief zou zijn voor het landelijke kijkgedrag in de VS, dan kan worden geconcludeerd dat de serie, die onlangs een tweede seizoen kreeg, in de eerste elf dagen door 4,4 miljoen kijkers is gezien. Dit is lager dan bijvoorbeeld het derde seizoen van House of Cards, dat slechts 6,4% van de kijkers trok in de eerste 30 dagen van beschikbaarheid.
Het bedrijf meldt verder dat volgens dezelfde meetmethode de sitcom Unbreakable Kimmy Schmidt ook erg populair is met 7,3% in de eerste maand, terwijl Bloodline met 2,3% enigszins achterbleef in populariteit bij de Netflix-leden.