World of Tanks wordt nog fysieker

Wargaming gaat ook dit jaar weer allerlei verbeteringen doorvoeren in World of Tanks. Het onderstaande dagboek gaat in op de physics die we in 2014 kunnen verwachten.

World of tanks gaat gebruik maken van de Havoc Physics-engine, een stuk software dat voor heel veel games al ingezet is. Allereerst kunnen gebouwen nu in realtime kapot. Het materiaal waarvan het gemaakt is, maar ook de kogel die erop geknald wordt, worden meegenomen in de berekening. Een armor piercing shell zal een gat achterlaten, terwijl een explosieve kogel het gebouw volledig wegvaagt. Schiet je de begane grond weg, dan vallen de bovenliggende verdiepingen mee naar de grond.

Tanks en de accessoires zelf bewegen realistischer door de Havoc-engine. De rupsbanden volgen nu de ondergrond beter, en ook bij kapotgaande onderdelen worden de gevolgen realistischer. Multicore wordt door de aankomende update ook ondersteund. In het dagboek wordt er meer verteld en getoond over de verbeteringen die in 2014 gaan komen.