Praten met NPC's in Binary Domain

Sega is hard bezig om haar nieuwe game, Binary Domain, tot een vernuftig stukje AI-technologie te vormen. De ontwikkelaar heeft nu ook laten weten dat al deze AI-candy tot het punt heeft geleid dat we tegen onze NPC's kunnen praten. Letterlijk, that is.

Producer Toshihiro Nagoshi heeft het volgende verteld tegen Gamespot:

"There are interactive elements utilising the headset where you essentially more or less engage in conversation. Like maybe there might be some back story that you can explore with the NPCs, that can essentially be done using the headset," aldus Nagoshi.

De producer vertelde ook dat ze het verhaal, inclusief het bijbehorende drama en de relaties tussen de speler en de NPC's, wil overbrengen via dit voice command-systeem.

"All the players will have a base level of behaviour, patterns of how they act, but depending on how you interact with them - say, you might betray them or they might betray you - they'll have actual cause and effects in the game's progression. So based on that based on that you can have some interesting immersion experiences in the game."

Binary Domain is verkrijgbaar vanaf februari 2012 en zal speelbaar zijn op PlayStation 3 en Xbox 360.