Epic heeft Unreal-serie verwaarloosd

Epic-president Mike Capps heeft in een gesprek met IndustryGamers toegegeven dat ze hun best selling-franchise, Unreal, de laatste jaren hebben verwaarloosd. De keuze voor een totale focus op de Gears of War-serie en nieuwe IP's heeft de klassieker in de schaduwen laten verdwijnen, aldus Capps.

"It's been a long time since we shipped an Unreal game, and it's an awfully loved franchise that we hold pretty dear here. We haven't been giving it the attention it deserves because we've been focusing on Gears of War and we're still a relatively small company.At some point you wonder why we don't rename the engine the Gears Engine or something".

Een kleine aarzeling beviel de Epic-voorman toen hij werd gevraagd of er een nieuwe telg van de serie in de maak was. Capps wist alleen te vertellen dat de bankmanager van Epic erg blij zou zijn met een vervolg van de franchise.

"We've been sort of focused on making new properties, which you've seen with Shadow Complex, Bulletstorm and Infinity Blade, but sometimes I think just as a businessman that maybe we should be spending some more time with our existing franchises."

De laatst bekende IP binnen de Unreal-franchise was Unreal Tournament III op PC, PlayStation 3 en Xbox 360 en stamt alweer uit 2007. De game was, voornamelijk door matige ports, bij lange na niet zo goed als zijn voorgangers.