Game-industrie werkt samen voor kinderrechten
Diverse bedrijven en ontwikkelaars uit de game-industrie werken samen aan een muziekgame voor het goede doel. De opbrengst van de game Winta gaat naar organisaties die opkomen voor rechten van kinderen. Winta, een spel dat draait om muziek en ritme, verschijnt dit najaar op de iPhone en iPod Touch.
Winta is de tweede game die wordt uitgegeven door Onebiggame om de kinderrechtenorganisaties Save the Children en Starlight Children's Foundation te steunen. Het ritmische puzzelspel Chime bracht ruim honderdduizend euro op voor deze goede doelen. De nieuwe muziekgame verschijnt voor de feestdagen in de App Store.
Voor Winta werkt Onebiggame samen met de Nederlandse gamestudio Triangle Studios, de Japanse ontwikkelaar Masaya Matsuura en de gamestudio Ngmoco. Ngmoco heeft zijn Plus-netwerk aangeboden zodat spelers online hun prestaties in de muziekgame kunnen vergelijken.
Winta (War is not the answer) is een muziekgame waarbij de speler op de maat van de muziek mee moet tikken op het touchscreen van de iPod of iPhone. Masaya Matsuura is de bedenker van het spel. Hij verwierf bekendheid toen hij in 1996 het eerste ritmische spel Parappa the Rapper op de markt bracht voor de PlayStation.