Einde strippenkaart in april 2011 gepland
Vanaf april volgend jaar kan in Nederland nergens meer met de strippenkaart worden gereisd. Dat is een streven van TransLink Systems (TLS), bevestigt het ministerie van Verkeer. TLS coördineert de invoering van de OV-chipkaart.
De invoering van de chipkaart wordt per regio geregeld. Het ministerie geeft pas toestemming voor de overstap als aan een aantal voorwaarden is voldaan, zoals het op niveau blijven van het reizigersgemak. Als niet aan de voorwaarden wordt voldaan, kan de invoering worden uitgesteld.
Het ministerie wijst erop dat het gemak voor iedereen groter is als de overstap in de rest van Nederland overal tegelijk wordt gemaakt. "Dan hoef je niet meer met strippenkaart en chipkaart op zak te reizen."
In Rotterdam en enkele omliggende plaatsen is de strippenkaart al sinds februari niet meer bruikbaar. In Amsterdam is de strippenkaart donderdag afgeschaft.
De bedoeling was dat de strippenkaart in de hoofdstad in april al zou worden afgeschaft. Maar minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) stelde dat uit omdat er nog een onderzoek liep naar de kosten voor de reiziger. De Kamer eiste dat reizigers niet duurder uit zijn.
Gewoon doordrukken jongens, ook al werkt 't voor geen flikker. Prestige project
Wat heb je nu: NS: Werkt half, veel checkpunten doen het niet/afgesloten. Sommige busmaatschappijen hebben wél de lezers, Veolia bijvoorbeeld niet. Het wordt er zo onzettend onduidelijk op. Je wordt nu zelf verantwoordelijk om te kijken waar je naar toe gaat en of je dan al een OV chip moet hebben. Lastig hoor!
leukermoeilijker wel!Met vriendelijke groet, uw doordrukkende overheid....
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Op een stukje van 2 a 3 haltes is de OV chipkaart inderdaad enkele tientallen centen goedkoper. Op mijn traject is de OV Chipkaart 65 cent per enkele reis duurder.
Er wordt dan gesteld dat ik vroeger geluk had met zones, en dat het nu eerlijker is omdat je de daadwerkelijke afstand betaald. Dat is opzich een fijne redenering, ware het niet dat de metro of bus die ik neem de route nou niet via de meest directe weg rijdt, maar de route zo rijdt dat hij de meeste passagiers kan oppikken. Logisch want het is openbaar vervoer en die moet zoveel mogelijk reizigers bedienen, wel wordt de omweg die ik nu maak gewoon doorberekend in het OV Chipkaartarief omdat je de afstand betaald die je reist.
Dat is wat veel reizigers het meest steekt, waarom moet er halstarrig aan het systeem worden vastgehouden van de afstand en zijn er geen routes berekend zodat de prijs veel eerlijker is, en nooit meer dan de vroegere zonetarieven.... oh wacht, de bedoeling was helemaal niet om het voor de reiziger beter te maken.
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
Ik ga echt hooguit 1x per jaar met het OV!
Kut chipkaart. Nog zo'n pasje in je portemonnee dat alleen maar kapot kan gaan....
op een traject van 6 a 8 haltes ben ik al 2 tot 3 cent per rit MEER kwijt met de ov chipkaart.. (dat lijkt niet veel maar: das op jaarbasis ongeveer 22 euro, kan ik een 45 strippenkaart kopen)
ik moet er niet aan denken om van stad A naar stad B te moeten, hoeveel moet dat wel niet extra kosten...
(O.o)Copy This Bunny In Your Signature 2
(> <)Help Him Take Over The World!!!
De chip is toch veeeel handiger voor de reizigers volgens de OV bedrijven? Kun je dan toch langzaam uitfaseren omdat vanzelf niemand het meer gebruikt? Overduidelijk dat de reizger gedwongen naar een klotesysteem, ook al zou het werken.
Als het ALLEBEI kan, zoals nu al bijna overal, dan is het toch de vrijwillige keuze van de REIZIGER om strippenkaart en OV op zak te willen hebben of alles met chipkaart te willen doen??? Hoe kan dat nou onhandig zijn voor de reiziger?
Wat een gelul weer, alsof het grootste gedeelte van de reizigers in verschillende steden met bus/tram reizen. Behalve studenten misschien maar die hebben hem al, dus die hebben die keuze niet eens.
Het is goedkoper voor hen misschien om in 1 keer door te voeren, maar wees daar dan eerlijk over! Voor de consument is het natuurlijk altijd makkelijker als beide zouden blijven kunnen.
Zelf ook al lachwekkende ervaringen met ophalen van reisproducten en de helspdesk, ook volgens medwewerkers van winkels waar ze zo'n oplaadding hebben staan hoorde ik dat het 9 van de 10 keer NIET werkt en dat ze er gek van worden omdat de klanten hen dat dan kwalijk nemen.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
Bejaarden hebebn altijd een probleem met verandering. Maar de andere zeikerds hier in NL kunnen er ook wat van hoor. Er veranderd wat en ze beginnen gelijk te janken.
Als je de strippenkaart in essentie bekijkt is het ook maar een kutsysteem.
Studenten al helemaal. Ze halen zelf hun producten niet op en activeren hem niet en leggen de schuld bij de ovchipkaart organisatie. Ik ben zelf student, nergens problemen mee gehad. En of ik nou me kaart ophaal bij het postkantoor of me chip activeer bij een albert heijn.....
Het is een prima systeem. Enkele kinderschoen-problemen daargelaten. Mensen moet is leren dat verandering goed kan zijn.
De auto werd ook afgezeken in het begin....
Dus ik heb eventjes nog geen last van verhoogde prijzen.
Precies jij bent zo'n gup die in een vrij land door de overheid in de gaten wil worden gehouden waar hij precies uithangt en hoe hij er gekomen is.
DDR iets voor je!
Dat heeft niks met bejaarden te maken, maar met een kutsysteem wat niet goed werkt. En wat is er volgens jou makkelijker aan als je opeens in en uit moet checken voor abonnements houders?? Met zelfs kans op boete? En inlevering van privacy?
Als het echt fantastisch was, WAAROM zouden nog steeds zoveel mensen erover zeuren?
De auto is een keuze, de chip wordt afgedwongen tov strippenkaart.
Marktwerking icm met automatisering is rampzalig
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
auto
Volgens mij hoor je over vijf jaar juist dat het vroeger allemaal beter was:
-Als je chipkaart opeens niet opgeladen of kapot blijkt, wat je pas kan zien als je incheckt, dan mis je ook je trein.
-Vroeger hoefde je niet in- uit te checken met abonnement en KON je niet eens een boete krijgen! je hoefde waarempel niet eens in de rij te staan?
-Vroeger wisten allerlei bedrijven niet 7 jaar lang waar je geweest was
-Vroeger mochten/konden de OV bedrijven niet aan direct marketing aan de hand van je reisgedrag doen! (Echt waar lees de privacy regels maar http://www.ov-chipkaart.nl/pdf/22246/ovchipenuwpersoonsgegevens)
-Vroeger, met zo'n handige strippenkaart hoefde je niet 5 persoonlijk gebonden kaarten te kopen (als je de normale kinderkorting wil) voor het hele gezin en daarna ook nog 'ns op te laden. En vervolgens je 3 kleine kinderen overal waar er poortjes zijn verplicht een voor alleen het hekje door te duwen in de drukte, fijn hoor!
-Vroeger bij uitstappen in de tram met je hele gezin niet 5 kaarten langs de uitcheck te halen, een voor een en oppassen dat je niet meteen weer incheckt en een beetje opschieten voor de ongeduldige mensen achter je.
Fijn een dagje uit met je gezin!
*********************************************************************
\[b\]Every Need Has An Ego To Feed\[/b\]..............
Het is juist doordat er geen marktwerking is of mogelijk is, dat dit soort systemen weer eens hard faalt.
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken