Kritiek op Heavy Rain's QTE niet eerlijk volgens Cage

Fahrenheit (of Indigo Prophecy) was kritisch een succes voor Quantic Dream. Ondanks dat de game op het einde nogal een rare wending nam is deze adventure nog steeds door veel gamers geliefd. De actie-scenes in de game werden uitgevoerd via de bekende quick-time-events (QTE's). Heavy Rain, de "opvolger" van deze game zal ook QTE's bevatten wat veel gamers huiverig maakt voor het eind resultaat.

Oprichter van Quantic Dream en bedenker van Heavy Rain wilt de fans gerust stellen en zegt dat de kritiek op de QTE's in Heavy Rain onterecht is. Volgens Cage zijn de QTE's die in Heavy Rain zitten compleet anders dan we gewend zijn en is het maar een klein deel van de game. Cage ziet de QTE's in Heavy Rain als een soort next-gen QTE's. Het gaat niet om succes of falen omdat de game hoe dan ook door zal gaan. Daarnaast zorgt dit systeem ervoor dat veel meer acties gebruikt kunnen worden in tegenstelling tot andere games.


As you will have seen, sometimes you can fail at a particular moment, but it doesn't necessarily mean you're going to lose your character. The story continues and unfolds regardless, and so in that regard I think we have a QTE system that I would a 'next-gen QTE system'. It's powerful and it rally enables us to offer such a huge variety of actions that other games simply can't offer.

Cage probeert ons gerust te stellen door ons te verzekeren dan je door de game heen altijd volledig in controle zijn over de karakters. Alle trailers die we tot op heden hebben gezien is gameplay en het is volgens Cage één van de meest interactieve games ooit.