"32-bit heeft HDTV nodig"

Onder het mom van oude koeien uit de sloot halen (niet onze eigen Koei, die is nog vrij nieuw), heeft de site Racketboy het eerste nummer van "SEGA visions", dat in juni 1990 verscheen, eens uit de kast getrokken.
In het Vragenrubriekje van het blad, genaamd Game Doctor, wordt de volgende vraag gesteld:
"First it was 8-bit games and now it's 16-bit games; shouldn't I just wait for the 32-bit game systems to show up next yet?"

Het antwoord van de dokter luidde als volgt:

"You can wait, but they won't be here next year or the year after that, either. Remember, it's not just power, its screen resolution. Right now home video-games are up against a technological brick wall known as the family TV set. Since Genesis pushes TV capabilities to the limit, better game graphics will depend on HDTV (High Definition TV) which is years away."

Bovendien stelt de dokter dat HDTV's midden jaren 90 waarschijnlijk gemeengoed zullen zijn. Dat SEGA hier heilig in geloofde blijkt vier jaar later, als de 32X uitgebracht wordt, een 32-bit expansion bay voor de (16-bit) Genesis.
De 32X kwam naar SEGA's maatstaven echter ruim 10 jaar te vroeg, aangezien HDTV pas afgelopen jaar in begon te lopen op de reguliere TV's (bron).



Virtua Fighter 32X: duidelijk niet haalbaar zonder HDTV


Het volledige nummer kun je vanaf de bronpagina downloaden. Er staan nog wat vermakelijke brieven in over hoe goed de "Genesis Entertainment System" is en een advertentie getiteld "Genesis Does What Nintendon't". Voor het jeugdsentiment is er ook een artikel te vinden over hoe 16-bit-tijdperk de integratie van entertainment en videogames (lees Michael Jackson's Moonwalker game op Genesis) gaat inzetten.
Kortom: een leuk stukje ouderwetsche propaganda, die niet eens zo gek verschilt met hedendaagse console-wars.