Nieuwe info en art Sadness
Naast de development teams zijn er ook een flink aantal psychologen en horror ontwikkelaars uitgenodigd om hun ideeën te geven.
Qua publisher is er nog helemaal niets bekend, Nibris heeft nog geen bedrijf gevonden dat de game wil gaan uitgeven. Alle geruchten hieromtrent zijn dus niet waar aldus Nibris. Als er een publisher is gevonden komt er een officiële mededeling.
Over het plot achter de game wil Nibris nog niet veel kwijt, het enige dat ze willen vertellen is dat het een verrassende game gaat worden, zowel qua verhaal als presentatie: Sadness is a novelty on the video games market. Both the story and the presentation of the game is going to be a surprise for a player. You must forgive us the fact that we present so scarce information about Sadness, but we hope that once you play it you will understand our circumspection. We do not wan to spoil the fun
De setting van de game moet een soort van Gothic-horror worden en het speelt zich vooral af in de Oekraïne, vlak voor het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog. De monsters zijn ook gebaseerd op Slavische verhalen. Deze monsters hoef je niet allemaal tegen te komen, dat hangt volledig af van je speelwijze. In Sadness zal er ook geen menu zijn, het hele spel moet overkomen alsof je de gebeurtenissen zelf meemaakt, niets alsof je een game speelt.
Hoe het uiteindelijk zal gaan worden weten we nog niet. Helaas duurt het ook nog flink lang voordat de game uit gaat koment. Op dit moment is de richtdatum ergens in het vierde kwartaal van 2007.