Gamesindustrie groeit hard door
Het bedrijf voorspelt dat opbrengsten uit de entertainmentindustrie tussen nu en 2009 jaarlijks een groei doormaken van 7,3 procent. Hiermee stijgt het totale astronomische bedrag wat hiermee gemoeid is van 1,3 biljoen dollar naar 1,9 biljoen dollar.
In de gamesindustrie zal de groei nog aanzienlijk drastischer zijn. Met een stijging van 16,5 procent per jaar komt de totale omvang van de industrie op 55 miljard in 2009. In dit bedrag zijn nog niet eens de opbrengsten uit hardware verkoop opgenomen.
Als je de cijfers geografisch gaat bekijken, blijkt dat de Aziatisch-Pacifische markt verreweg het grootst is. De opbrengsten uit videogames liggen hier op 23 miljard en de jaarlijkse groei bedraagt 18 procent.
De Europese markt groeit echter het hardst. Hier ligt de groei op 19,1 procent, wat zorgt voor een totale opbrengst in de markt van 14,3 miljard in 2009.
In de Verenigde Staten wordt een groei verwacht van slechts 12,9 procent, waarmee de markt aldaar een omzet zal bereiken van 15,1 miljard.
"[...]
"The growth of the console game market, the largest segment of the industry, is dependent on the cycle of new game consoles. The next generation of game consoles should have a major impact in the market in 2006 and 2007. The introduction of handheld game consoles and their associated games will buttress the console game market in 2005. The next generation of consoles, with their embedded online capabilities, will also have a positive effect on the demand for online gaming," the report continues. "The migration to broadband Internet connections will enhance the online gaming experience, spurring demand."
[...]"