SBS stopt reclame-bombardement
De reclameproef van SBS, waarbij tv-programma's om de vijf tot zeven minuten worden onderbroken voor een kort reclameblok, levert een overvolle mailbox op bij de campingzender. Veel kijkers reageren boos, nadat ze gisteravond alleen maar naar reclame hebben gekeken, met af en toe stukjes van de serie 'The Mentalist'.
Hierdoor zijn veel kijkers snel afgehaakt, wat ook te zien is aan de kijkcijfers. Gisteren keken er 300.000 minder kijkers naar de politieserie dan de week ervoor.
Ook bij NET5 regende het klachten, nadat ze daar vorige week ook zijn begonnen met hetzelfde experiment. Daar werd de serie 'Ghost Wisperer' om de vijf minuten verstoord door een reclameblok.
Update 16.30 uur
SBS heeft in een bericht op de website laten weten te stoppen met de proef. SBS heeft van het begin af aan laten weten dat zij de mening van de kijkers zwaar mee laten wegen in de evaluatie van de proef. De grote hoeveelheid negatieve reacties is voor SBS genoeg reden te stoppen met de proef.
Ook op de televisiezenders NET 5 en Veronica zullen de reclameblokken weer uitgezonden worden zoals de kijker gewend was.
Met dank aan devian en Pleestation voor de submit.