Siamo troppo trendy!

Vandaag was het er, de hip dip. Na een dagje half zon en half wolk, leek het me wel een goed idee om de maandelijkse mags eens door te spitten. Je moet immers weten wat de laatste trends zijn, wie het goed doet en waarvoor je fashionwise absoluut naar de hel gaat.
Slechts één lifestyle magazine is dan ook goed voor minimaal één weekje prozac. Hip zijn is namelijk een survival of the fittest.


Vroeger deed, at en las ik uitsluitend hippe dingen. Sinds ik ben gaan werken en ook een beetje een leven heb enzo, blijkt steeds vaker dat ik het niet meer kan bijbenen.
Ik snap er simpelweg ook geen reet meer van.

De zondag is mijn stand-by dag. Ik mag van alles en doe uiteindelijk niets..
Meestal eindig ik dan toch met een hip wijntje of een hip biertje of misschien wat hippe snacks met een heeeeel hip boekje in de tuin of op de bank. Hip zijn is immers een dagtaak. Je moet je inlezen, vervolgens de research in een gedegen rapportage gieten en wanneer de tijd het toelaat kun je er misschien zelfs nog een kleine forecast op loslaten.
Ooit was mijn hip-factor zeker tien; tegenwoordig denk ik wel tien keer na voor ik overweeg iets heel hippigs te organiseren.
Deze extreme ommezwaai in lifestyling kwam door een vakantie een hele tijd geleden in Portugal. Nu zul je denken, what the hell is er hip aan Portugal, maar geloof mij nou maar dat dit land barst van de vreselijk hippe gelegenheden.
Gedurende die periode besteedde ik nog hele ochtenden aan mijn nagels, haren en huid. Gaf ik bedragen uit aan nagelstudio's en hairdressers, die een heel legertje biafra's hadden kunnen voeden en liet ik me de allerbeste wijnen, champagnes, speedboten en culinaire hoogstandjes welgevallen.
Tot die vakantie dus.

Helemaal klaar was ik; ik had drie maandsalarissen uitgegeven aan mijn strandoutfits, net mijn nagels in het acryl gegoten, mijn haar laten verlengen tot ver over mijn kont a 2000 gulden (het was toen nog 1998) EN ik was in het bezit van allerhande accessoires die geen mens in één vakantie kan gebruiken.
NIETS kon deze vakantie doen mislukken.
Een gedegen planning, met bijna Russische discipline, moest ervoor zorgen dat ik en mijn reisgezelschap uitsluitend 100% hip de zon in en uit gingen.
Nog geen vier dagen, wat zon, zee en zout later begonnen mijn extensions zo te klitten dat deze barbie taal uitsloeg die zelfs de koontjes van een dame van plezier zouden kunnen doen kleuren.
Door alle hippe activiteiten braken mijn nagels ook nog eens en liep ik door al dat gekloot in de zon een fikse zonneallergie op.
Aan het eind van deze vakantie bleef er dan ook niets over van mijn hippigheid, maar kwam ik terug met mezelf, een schorre stem van het vloeken en een coupe die leek gejat van Diana Ross.
Ik heb toen ook gezworen geen enkele trend meer te volgen en vooral overal tegen te zijn.
Dit lukt overigens aardig, maar toch kan ik het niet laten om regelmatig de sites van bekende couturiers te raadplegen en elke maand wat magazines door te worstelen om toch een beetje "bij" te blijven.
Zo kreeg ik deze maand een exemplaar van het EERSTE echte Libanese lifestyle magazine in mijn handen gedrukt, genaamd MASCULIN.
Natuurlijk vliegen de maybachs en breitlings je om de oren, maar en passant krijg je ook nog even mee dat Mauritius toch wel geweest is en de Seychellen slechts nog het gepeupel der aarde ontvangt.
Een flinke domper volgt ook wanneer je een blad als quote, cosmo of vogue in loert. Uit is in en in is uit, wat fout is, kan straks weer goed zijn en waag het niet om bewust fout te zijn, want dat is integenstelling tot goed fout, weer fout fout.

Zelfs een ID & T magazine, vertelt mij zonder schaamte dat de trend voor 2005 de schotse kilt zal zijn en een glaasje rosé tegenwoordig een glaasje Bloomingdale heet.
Mijn allergrootste hoofdschud-moment kwam toch wel toen ik enkele uren geleden mijn schoonvader in spe (hip-guru in wording) laaiend enthousiast hoorde vertellen over Bright bier..
Bier is dus ook niet meer gewoon pils, of malt...nee, nu is het bright, light, excite.

Geef mijn portie maar aan Vicky; ik draag klassiek, trendy, casual en smart door elkaar, ik drink zonder blozen een glas rosé na een biertje. Ik hoef geen ijs in mijn Bushmills en op mijn slippertjes geen trendy bloemen ja!
Ik wil gewoon met mijn flesje peperdure whisky naar een nietszeggend plaatsje als hellevoetsluis, alwaar ik op de Nautique van mijn baas (v12, 330 PK), dom lallend over het water scheur. Niks wake/knee/ass/shoulder/whatever-boarden. Neen, gewoon stom lullen, beetje varen, veel te veel zuipen en vooral helemaal niet hip wezen. Sterker nog; ik geef jullie op een briefje dat wanneer je de catwalk bij Bloomingdale vult met goddelijke dames, gehuld in bikini's van de zeeman, de accessoires minimaliseert en de rosé vervangt door wodka met ranja, precies DAT de trend van zomer 2005 zal worden.


Remember, you are unique...just like everbody else