[eSports] uitslag IEM wereldkampioenschap Starcraft II en interview met Rogue

2. Interview Rogue

Puddington: hallo Rogue, ten eerste: van harte gefeliciteerd met de titel. Je hebt nu zowel de WCS Global Finals op Blizzcon gewonnen als het wereldkampioenschap bij de Intel Extreme Masters in Katowice. Nu je de twee belangrijkste titels op je naam hebt geschreven, wat wil je nog bereiken?

Rogue: Ik had graag gewild dat mijn familie hier was geweest om me te steunen, dus ik hoop dat ze bij het volgende grote toernooi aanwezig zijn om me aan te moedigen. Nu ik ben gekwalificeerd voor Blizzcon hoop ik dat mij familie daar zal zijn om me aan te moedigen, en uiteraard dat ik de WCS Global Finals op Blizzcon opnieuw kan winnen.

Puddington: bij je eerste game maakte je gebruik van een vroege Nydus Network, terwijl je bekend staat om je sterke late game. Waarom besloot je voor een Nydus Network te gaan, oftewel een all-in strategie?

Rogue: ik kwam gisteren pas op het idee om voor een Nydus Network te gaan, ik had er zelfs nog niet mee geoefend. Ik besloot om er in de eerste game mee te beginnen en het werkte, maar je zag daarna wel dat Classic niet nog een keer erdoor verrast zou worden. Je zag ook in de volgende games dat hij constant scoutte met probes en oracles om niet opnieuw door die tactiek verrast te worden, en daarom bewaarde ik mijn late game voor de volgende games.

Puddington: Classic had een vrij makkelijke weg naar de finale en verloor slechts twee maps. Twijfelde je ooit aan je vaardigheden gezien zijn dominantie?

Rogue: Ik denk dat Classic een van de beste Protoss-spelers van dit moment is, en ik verwachtte ook dat het moeilijk zou gaan worden. Het zat constant in mijn achterhoofd terwijl ik me voorbereidde voor de finale en ik wist dat als ik op mijn normale manier ging spelen, dat ik niet zou kunnen winnen. Daarom koos ik voor de Nydus Network in de eerste game en de snelle agressie in de laatste game.

Puddington: Katowice is een groot podium om aan deel te nemen. Op welke manier is het uniek ten opzichte van Blizzcon en de Zuid-Koreaanse Global Starcraft League (GSL)?

Rogue: Het grootste verschil is het aantal fans. Ik was enorm verrast over hoe veel fans er naar de wedstrijden kwamen kijken.

Puddington: Als laatste vraag, je had natuurlijk veel fans en ik kan me voorstellen dat je er veel bij hebt gekregen na je overwinningen op Blizzcon en bij de Intel Extreme Masters. Wat zou je graag tegen ze willen zeggen?

Rogue: Ik had niet veel fans in het buitenland, maar sinds mijn overwinning op Blizzcon heb ik er ontzettend veel bij gekregen, wat nog steeds nieuw voor mij is. Ik ga nog harder trainen om nog beter te worden zodat ik nog beter kan presteren op toernooien!

Puddington: Heel erg bedankt en veel succes op Blizzcon!

(Hartelijk dank aan Hyunseon "Hajin" PARK, die tijdens het interview optrad als tolk.)