Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Een veelgehoorde klacht over de games van tegenwoordig is dat de originaliteit vaak ver te zoeken is. En eigenlijk is dat ook zo, er zijn zoveel shooters met veel bloed en gore in een minimalistisch kleurenpallet, een coversysteem en een Halo-geïnspireerde manier van health-regeneratie. Originaliteit beperkt zich bij veel games dan ook tot de setting (die afwisselt van ruimtestations tot oorlogsgebieden), of tot de wapens (dit keer een rocketlauncher die granaten uitpoept!
) Soms komt er echter wel een game die origineel is niet in zijn setting, verhaal of graphics, maar qua gameplay. Een voorbeeld van deze categorie games is Portal, de game die vorig jaar menig hart heeft veroverd niet alleen met zijn humor maar ook door de vernieuwende gameplay. Braid is een game die ook in deze categorie thuishoort, met zijn driedimensionale gameplay in een 2D perspectief.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Braid speelt als een standaard platformspel in de stijl van Mario, waarbij je op de hoofden van je vijanden moet springen om ze uit te schakelen en af en toe een hendel over moet halen om een platform in beweging te zetten. En als platformer is de game dan ook ver van geslaagd, de uitgang is in ieder level altijd binnen een minuut te bereiken. Als platformgame is de game dus finaal gefaald, maar gelukkig draait het daar ook niet om. In ieder level zijn puzzelstukjes te vinden die je moet verzamelen. Deze zijn echter over het algemeen buiten het bereik van het standaard ren-en-spring-werk, en je zult dan ook de tijd moeten manipuleren om bij de puzzelstukjes te komen.Per wereld gaat dit manipuleren van de tijd anders. In de eerste wereld is het bijvoorbeeld alleen maar mogelijk om de tijd terug te spoelen, denk hierbij een beetje aan Prince of Persia of GRiD. Er zijn echter bepaalde groen-oplichtende objecten die niet vatbaar zijn voor het terugspoelen van tijd, en die altijd voorwaarts blijven gaan in de tijd ook al spoel jij deze terug. Het simpelste voorbeeld hiervan is dat er een grote put is met daarin een menneke met een sleutel die je nodig hebt om een deur te openen. Zodra je echter in de put bent kan je er niet meer uit, maar gelukkig is de sleutel tijdsvast. Je moet dan dus in de put springen, het mannetje doden om de sleutel af te pakken om dan de tijd terug te spoelen waarbij de sleutel gewoon in jouw handen blijft. Hierna kan je boven de grond de deur openen en door gaan naar het volgende level.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
In latere werelden wordt er wat meer gespeeld met de tijd, zo is er een wereld waar de tijd vooruit gaat als je naar rechts beweegt en achteruit als je naar links beweegt, een wereld waarin je een tijdsvertragende ring neer kunt leggen en een wereld die een beetje moeilijk uit te leggen is. In deze wereld kun je zoals in iedere wereld de tijd terug spoelen, maar als je dan weer in de normale, voorwaartse tijd zit, zal een schaduw de acties doen die je voordat je de tijd terugspoelde gedaan hebt. Zo is er bijvoorbeeld een platform welke omhoog moet, maar je bent niet snel genoeg om erop te springen. De oplossing is dan om eerste de schakelaar over te halen, de tijd terug te spoelen, dan op het platform te staan waarna de shaduw de schakelaar over zal halen zodat jij met het platform omhoog kan.Het klinkt allemaal nog zeer eenvoudig, maar dankzij gespeel met leveldesign, plaatsing van vijanden en tijdsimmune objecten (of vijanden!) is het iedere keer weer hard nadenken hoe je in godsnaam bij het puzzelstukje moet komen. Het voordeel is wel dat iedere puzzel eerlijk is, en hoewel er soms naast een gezond stel hersenen ook een forse dosis platformkundigheid nodig is, het oplossen van een puzzel zal bijna nooit te maken hebben met je behendigheid.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
Om de game te weigeren is niet zo slim geweest van Sony foto. Nu zullen de PS3 bezitters een aantal maanden moeten wachten vanwege de tijdelijke exclusiviteitsdeal.
Ik moet alleen die timetrial achievement nog.
Mensen, gebruik serieus GEEN walktrough....de puzzels zijn allemaal haalbaar.
En het spel wordt zo leuk als je alles zelf haalt.
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Die verwijzing naar Mario op het onderste plaatje van de eerste pagina: "The princess is in another castle"! briljant! Hou wel van dit soort games en ga hem wel downloaden, maar ben idd bang voor de replay waarde...
Replay waarde is bij deze game compleet overbodig. Dit is zo'n game waarbij je na de eerste playthrough al zoveel waarde uit het spel hebt gehaald...
Ik vond het echt een briljant spel. Er waren twee puzzels die ik iets te moeilijk uitgewerkt vond, maar de rest was heel goed te doen. Uitdagend maar niet onmogelijk. Want je hebt maar een aantal opties tot je beschikking en je weet dat daarmee de oplossing te vinden is.
Verder moet het verhaal je liggen, want het is best filosofisch. Ik was in elk geval erg geïntrigeerd, maar ik kan me voorstellen als mensen zeggen dat het iets te diep en abstract is.
Maar als Braid één ding bewijst, is het dat games een vorm van kunst zijn. foto
foto
[...]
Verder moet het verhaal je liggen, want het is best filosofisch. Ik was in elk geval erg geïntrigeerd, maar ik kan me voorstellen als mensen zeggen dat het iets te diep en abstract is.
Maar als Braid één ding bewijst, is het dat games een vorm van kunst zijn. foto
Ja, je hoort daar heel uiteenliggende reacties op, zelf vond ik het verhaal een beetje suf...
Ik vond het wel allemaal wel mooi geschreven, en het gaf het spel zeker extra sfeer mee, maar het greep me niet zoals het andere mensen wel gegerepen heeft.
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
Na een tijdje werd dat tijd-gedoe iets te frustrerend, maar zeker de moeite waard om eens te proberen. foto
Om de game te weigeren is niet zo slim geweest van Sony foto. Nu zullen de PS3 bezitters een aantal maanden moeten wachten vanwege de tijdelijke exclusiviteitsdeal.
Is dit serieus??? foto
Doet me denken aan die ene keer dat OXM de Sony Bravia TV niet mocht reviewen, omdat Sony bang was dat OXM biased zou zijn. Grappigste is dat OXM al de gereviewde spellen op Sony Bravias speelt foto
Jullie FOK!kerts prijzen ook echt alles de hemel in wat minimalistisch is! Ik ga hier dus echt geen 50 pleuro voor neerleggen.
Braid kost rond de 15 euro, dus dat komt dan goed uit. foto
[...]
Is dit serieus??? foto
Doet me denken aan die ene keer dat OXM de Sony Bravia TV niet mocht reviewen, omdat Sony bang was dat OXM biased zou zijn. Grappigste is dat OXM al de gereviewde spellen op Sony Bravias speelt foto
I released Braid on XBLA first for a few reasons.
Firstly, I liked the idea of releasing the game on a fixed platform (i.e. not the PC) because I knew exactly what the hardware would be, didn't have to worry about driver bugs or scalability or varying CPU power. That kind of thing is very helpful when trying to craft a specific experience. So console downloadable seemed like the primary option.
WiiWare was right out, because their size limit (due to lack of storage on the console) is way too small for Braid. I talked to some folks at Sony but they were not interested in carrying the game. Later on I talked to someone from a different division who *was* interested, but by then I had signed with Microsoft and started the XBLA port.
foto
Jullie FOK!kerts prijzen ook echt alles de hemel in wat minimalistisch is! Ik ga hier dus echt geen 50 pleuro voor neerleggen.
1. De game kost iets onder de 15 euro
2. De game is helemaal niet minimalistisch, gewoon een beetje kort. Voor de rest is ie namelijk wel goed uitgewerkt en ken ik weinig andere games die zo goed gebruik maken van een "gimmick".
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
[...]
[...]
foto
Hij zal dan denk ik toch eerder naar de PC komen. Omdat daar de markt voor Indie games al redelijk groot is, en aangezien qua opbouw de 360 en PC zo goed als gelijk zijn.
[...]
Hij zal dan denk ik toch eerder naar de PC komen. Omdat daar de markt voor Indie games al redelijk groot is, en aangezien qua opbouw de 360 en PC zo goed als gelijk zijn.
Het is ook bevestigd dat ie naar de PC komt, alleen wanneer is de grote vraag.
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
Jullie FOK!kerts prijzen ook echt alles de hemel in wat minimalistisch is! Ik ga hier dus echt geen 50 pleuro voor neerleggen.
nee dat gaat hij pas kosten als hij op de wii komtfoto
maar lijkt me vette game ff trail downloaden!
[...]
Braid kost rond de 15 euro, dus dat komt dan goed uit. foto
Oh excuseer foto ja dan mag het ook wel van mij!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken