CD: DJ Panic Presents: Start The Pan!c

Hardcore, hardstyle of zelfs jump: DJ Panic is van alle markten thuis. Maar voor zijn nieuwste project gaat de geboren Rotterdammer terug naar de oldschool hardcore van de jaren '90 en neemt ons op de dubbelaar Start The Pan!c terug naar de beginjaren van zijn carrière.

De eerste cd is opgenomen op het feest 'Parkzicht House Reunion' wat in november vorig jaar gehouden werd. Samen met MC Alee zette Panic daar een set neer met platen uit de periode 1992-1994. Vaak hoor je dan wel de standaardtracks als 'The First Rebirth' voorbij komen. Maar Panic slaat een andere weg in. In plaats van de bekende plaatjes tovert hij vooral de wat minder vaak gedraaide platen tevoorschijn. DJ Bountyhunter - Demilitarized Zone, DJ Francois & Jeremy - Guns, Smoke & Fire en Final Analyzis - El Punto Final (Power Mix) om maar een paar te noemen. Natuurlijk ook wat bekende tracks als 'El Gallinero' van Ramirez en producties van Holy Noise en Forze DJ team. En dat allemaal in hoog tempo, want 33 tracks op één schijfje is niet niks!

Gooide Panic het tempo in het laatste deel van de eerste cd al iets omhoog, op disc twee gaat hij rustig een tandje hoger. Ook hier weer een heleboel tracks die vaak in de platentassen blijven, maar daarom niet minder lekker zijn. Omar Santana - Omar, Rip It Up en Euromasters - Noiken In De Koiken zijn bijvoorbeeld nummers die je veel te weinig hoort. Panic draait ze moeiteloos tussen de klappers van vroeger door, en wederom in sneltreinvaart! De afsluiting van deze compilatie mag er ook zijn. Een heerlijk samenspel tussen drie klassiekers: Charly Lownoise & Mental Theo - Ultimate Sex Track, 'Love Really Sucks' van The Stunned Guys en Buzz Fuzz' 'Jealousy (Is A Motherfucker)'.

Panic draait met passie, dat hoor je terug op deze dubbelaar. Zijn platenkeuze is lekker afwisselend, zijn mixwerk is fenomenaal. Deze combinatie zorgt ervoor dat je prima weg kunt dromen bij al het goede wat de hardcore vroeger te bieden had. Hopelijk komt er gauw een tweede deel, want er zijn nog genoeg pareltjes die er om schreeuwen door Panic gemixed te worden!

Label: Rotterdam Records Releasedatum: 28 maart 2009