games
Ratchet & Clank: Rift Apart heeft ook een 60fps modus
Ratchet & Clank: Rift Apart komt met twee modi: 4K met 30fps of een lagere resolutie met 60fps. Dat blijkt uit een interview van Famitsu met Insomniac Games regisseur Mike Daly. Wat een 'lagere resolutie' precies betekent is nog niet bekend. Eerder werd bekendgemaakt dat ook de Demon's Souls remake een soortgelijke optie krijgt. Vooralsnog lijkt 4K met 60fps iets te hoog gegrepen voor PS5-games.
Ratchet & Clank: Rift Apart moet tijdens de 'launch window' van de PS5 uitkomen, vermoedelijk begin 2021 dus.
[ Bericht gewijzigd door anoniem_13062022065809 op maandag 31 augustus 2020 @ 12:27 ]
Wat bied de nieuwe generatie dan wat de Xbox One X nog niet bied? Met de extra rekenkracht zal toch een merkbare sprong gemaakt moeten worden.
Daarnaast zijn 'ray tracing' en de ssd de meest gebruikte argumenten als voordelen voor de nieuwe generatie, maar 4k/60fps (en ik neem dan aan high settings oid) zijn gewoon niet haalbaar. Je zag bv de series x demo al van minecraft. Zodra ray tracing aanging werd het een slideshow..
De enige reden dat je op de PC games kan spelen op hele hoge framerates is dat PC games ontwikkeld worden voor relatief low-end PC's, zodat een groter aantal mensen dat spel kan spelen (en dus kopen). Als iedereen een supersnelle PC zou hebben dan draaiden de meeste PC games ook op 30fps maar dan met betere graphics.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Wat zijn 'high settings'? Da's een betekenisloze term, het is maar net wat de developer hier onder verstaat en dit verschilt per spel. Het is puur bedoelt om te kunnen omgaan met het grote verschil in performance tussen verschillende PC's. Op een console heb je maar 1 stuk hardware en zijn settings niet nodig.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Gewoon een must-have wat mij betreft.
dat laatste is natuurlijk gewoon onzin. Games hebben systeemvereisten voor de pc, en afhankelijk van de ontwikkelaar vallen die anders uit. high end pc's hebben meer rekenkracht dan consoles en kunnen dit dan ook inzetten om 4K te behalen op hogere settings (of even hoge settings) dan consoles kunnen.
Punt blijft: er is op consoles niet voldoende rekenkracht om moderne games in 4K/60 FPS te spelen, zonder dat je hier dusdanig op inlevert dat het niet meer dezelfde ervaring is. Dat is dan ook niet verrassend, gezien het prijsverschil.
Maar de minimum systeemeisen kunnen niet te hoog zijn, anders is je potentiële markt te klein en valt er niks te verdienen. Je ontwerpt je spel dus op de specs van de Aldi PC van Jan Modaal. niet de monster PC van een of andere zolderkamernerd.
Uiteraard gebruiken ze de extra kracht om hogere resoluties en frame rates te halen, dat is namelijk het enige wat schaalt.
Spellen worden ontworpen voor een gemiddelde PC. Als jouw PC (veel) sneller is dan een gemiddelde PC dan kan die extra kracht alleen gebruikt worden voor wat betere graphics/resolutie of frame rates. Game design schaalt namelijk niet, en games zijn altijd ontworpen voor de minimum specs.
Het punt met consoles is dat ze allemaal even snel zijn, dus het spel wordt ontwikkelt om daar optimaal gebruik van te maken: je hebt geen rekenkracht over voor hoge frame rates. Als er meer rekenkracht was geweest dan was het spel wel ontworpen met die hoeveelheid rekenkracht in het achterhoofd en had 't nog steeds op 30fps gedraaid. Dit zie je bij PC games ook: de middelde PC wordt ook steeds sneller, als jouw Uber-PC van nu 5 jaar oud is, dan is ie misschien net zo snel als de gemiddelde PC van dat moment, en haal je ook geen 60fps op ultra settings meer.
M.a.w. het heeft geen zak te maken met het prijsverschil, het heeft te maken met de grote variatie in performance van PC's. High-end PC's zijn nu eenmaal veel sneller dan low-end PC's, maar ze draaien wel games ontworpen voor low-end PC's. De extra rekenkracht wordt verspild aan betere graphics/framerates, want veel anders kan je er nu eenmaal niet mee.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Nou nou.
Poe poe
Ratchet and Clank is een fantastische platformer 3rd person shooter serie en een van Sony's vlaggeschip titels.
Hier zitten juist heel veel op te wachten.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken