Nieuws

Wakker Dier is klaar met stuntzucht van Albert Heijn

Wakker Dier lanceert vandaag een radiospot tegen het stuntgedrag van Albert Heijn. De organisatie wil dat de supermarktketen stopt met vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk. “Onacceptabel dat Albert Heijn de dieren laat opdraaien voor hun stuntzucht. Dat moet echt stoppen”, aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Slechte score
In de aanbiedingsfolders van Albert Heijn stonden vorig jaar in totaal bijna 1.300 kiloknallers. Daarmee eindigt de grootgrutter hoog in de kiloknallermonitor van Wakker Dier. Deze monitor vergelijkt de vleesaanbiedingen van twaalf supermarktketens.

Dierenleed
De radiocommercial maakt onderdeel uit van de kiloknallercampagne van Wakker Dier. Supermarkten proberen met kiloknallers zoveel mogelijk mensen naar hun winkels toe te lokken. Ondertussen gaat achter de kiloknaller veel dierenleed schuil.

Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.
Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.