Trump dreigt EU opnieuw met heffingen
De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw gedreigd de invoerheffingen op auto's uit Europa te verhogen. "We zullen Mercedes Benz heffingen opleggen, we zullen BMW heffingen opleggen", zei hij zaterdagavond in 'swing state' Pennsylvania, waar hij sprak op een campagnebijeenkomst van de Republikein Rick Saccone, die strijdt voor een plek in het Huis van Afgevaardigden.
Op weg naar Moon Township, een voorstadje van Pittsburgh, twitterde Trump dat hij Europa zal vrijstellen van de hogere importtarieven op staal en aluminium, als de EU de "afgrijselijke belemmeringen & tarieven" afschaft die voor Amerikaanse producten gelden. "Zo niet, dan belasten we hun auto's etc."
"We redden het staal en een heleboel staalfabrieken openen nu hun deuren om wat ik deed. Staal is terug en aluminium is terug", hield Trump zijn uitzinnige publiek in Pennsylvania voor. Pittsburgh geldt als de geboortegrond van de Amerikaanse staalindustrie.
Trump dreigt EU opnieuw met heffingen (Foto: ANP)
En ze kopen ook Ford en VW enz maar idd geen Opel (of heel weinig)
De meeste merken hebben ook gewoon fabrieken in de VS dus blijkbaar is er een grote afzetmarkt
BTW in Europa worden ook heel veel BMW's en Mercedessen gekocht en vrijwel geen Amerikaanse bakken ...hoe gaat een importregel daarbij helpen?
Want hier meer Amerikaanse bakken verkopen DAT zou de VS helpen ...mensen met geld die perse een BMW willen kopen die toch wel en gaan niet ineens een Amerikaan kopen toch?
[ Bericht gewijzigd door Demaas_isnat op zondag 11 maart 2018 @ 10:56 ]
Of dacht je dat het alleen 1 keer in de 4 jaar was en verder niets?
In november komen de belangrijke midterms er aan , die er voor gaan zorgen dat hij meer slagkracht krijgt ipv hopen dat de dems en globalisten niet tegen stemmen met elk voorstel.
Nog niet genoeg koffie gedronken vanochtend
Het is grootheidswaanzin om te denken dat de EU daadwerkelijk iets voor stelt om tegen de US te doen.
Het is een hele trage instantie.
Wat nu grappig zou zijn is als alle automerken zeggen hun fabrieken in de VS te sluiten als de importheffingen doorgaan.
De importheffingen maakt het leven voor de Amerikanen zelf alleen maar duurder.
Fabrikanten van producten die Europees/Aziatisch staal/aluminium gebruiken berekenen de prijsstijging gewoon door naar de klant.
Als Trump stoer is dan verhoogd hij de importheffing op wapens
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Mijn betoog rust op berekeningen van meerdere experts die de op het verleden gebaseerde cijfers van Trump en Co. vertalen naar cijfers die rekening houden met de verregaande automatisering van tegenwoordig.
Dus Trump zegt domweg: er zijn 120.000 banen verloren gegaan en die komen nú terug, zonder enige rekening te houden met de huidige productiemethodes.
Experts zeggen: leuk en aardig bedacht Trump, maar voor dezelfde productie van toen heb je met de huidige automatisering veel minder mensen nodig en gebruik je veel meer machines. En aan de hand van hun up-to-date gegevens en berekeningen op basis van bestaande bedrijven kunnen zij een ratio berekenen, bv 1:10.
Dus van die 120.000 banen hou je op zijn gunstigst 12.000 (en niet 1200 zoals ik redelijk slaapdronken stelde) banen over. En dat is dus als alle verloren gegane productie wordt hervat door bestaande of nieuwe bedrijven. Experts gaan er vanuit dat dat niet gebeurt omdat zelfs met de heffingen het nog steeds goedkoper is om staal en aluminium te importeren ipv enorme investeringen te doen voor lokale productie.
Wees eens positief en zeg dat 50% van de productie terug komt, dat zou dan 6.000 banen opleveren.
Wees eens negatief en zeg dat weinig bedrijven die investeringen kunnen/willen doen en dat maar 20% van de productie terug komt, dat zou dan maar 2400 banen opleveren.
Conclusie: Voorstanders van dit soort maatregelen vertellen alleen de voordelen zoals zij die voordelen zien, nadelen of marktwerking totaal negerend in hun betoog.
FTFY
Trump
Er is daar geen BPM. Is al eeuwen bekend dat dezelfde auto daar veel goedkoper is.
Decennia wordt al import de VS extreem belast. Hij wil toewerken naar een meer level playing hield. Eerlijke concurrentie. Zijn goed recht. Of het goed uitwerkt zullen we zien. Maar de intentie erachter is te begrijpen.
Waarschijnlijk een hele rare gewaarwording voor domlinks. Opkomen voor je eigen mensen. En gewoon in hoog tempo doen wat je belooft hebt ipv 10 jaar vergaderen , draaien en wikken zoals hier. Politics 3.0 en daarbij dagelijks heel transparant je eigen volk continu op de hoogte houden zonder tussenkomst van media. Kunnen ze hier nog veel van leren in hun achterkamertjes.
Het blijkt wel dat Trump niet weet waar die mee bezig is. Economie gaat slecht, banencijfers naar beneden, aantal mensen met voedselbonnen omhoog.
Hij doet maar wat. #sarcasm
Maakt mij dag altijd weer extra goed om hier even de reacties door te lezen
U.S. tariff is currently only 2.5% on Europe's auto imports compared to Europe's 10% tax on U.S. car exports. This is an anomaly that's needed to be corrected for years.
https://www.forbes.com/si(...)-bluff/#82ecabb6bcb0
Trump wil belasting heffen op het importeren van auto's die in de VS zelf gemaakt worden.....
Volgesnsmij snap jij het niet, en Trump net zo min.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Als je dat afzet tegen Nederland. Onze vaste lasten zijn betrekkelijk duur. Daar staat tegenover dat je ernstig ziek kunt worden en ook nog eens financieel zwak kunt staan, maar dan toch nog op medisch én sociaalmaatschappelijk vlak ondersteuning kunt krijgen. En voor die wegenbelasting e.d. krijgen we een perfecte infrastructuur terug. Zelfs in mijn eigen woonwijk wordt een gewone klinkerstraat nog in recordtijd vervangen.
Vaak verkijken mensen zich op die zogenaamde 'rijkdom' van Amerikanen. Je hebt er zeker alle mogelijkheden om stinkend rijk te worden. Dan moet je echter wel minimaal 60 uur per week werken en moet je het doen met 10 vrije dagen per jaar. En dan mag je zéker niet ziek worden, want één keer 'falen' op je werk, kan het einde van je baan betekenen.
Alsof de man opeens briljant is "omdat" ie gekozen is; we hebben het over iemand die dienstplicht voor Vietnam heeft ontlopen door zijn zwakke hieltjes, iemand die van school werd getrapt. En een "studie" economie wordt buiten de financiele wereld niet echt serieus genomen.
Ja, die vent zal het weten - een gek die niet eens de andere wereldleiders herkent
De vraag is meer waarom roept en doet deze meneer van alles en wat denkt hij hier mee te bereiken? Als je die vraag goed en onderbouwd kan beantwoorden, dan besef je ook, dat wat jij loopt te roeptoeteren onzin is
Wat is een importheffing?
Juist een extra heffing op het importeren van goederen.
So far, so good, simpel nog nietwaar.
Mercedessen en BMW's worden niet geïmporteerd, die worden in de VS zelf gemaakt, net als de meeste andere Europese en Aziatische auto's.
Die hebben overal in de VS fabrieken staan.
Snap je hem nog?
De import heffing op Mercedessen en BMW's verhogen is dus een wassen neus.
Er worden misschien enkele modellen geïmporteerd die niet in de VS gemaakt worden, en die worden op bestelling geïmporteerd, betekent dus gewoon dat de Amerikaan meer gaat betalen voor zo'n auto.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Rancune much?
Je kan namelijk niet eens een simpele discussie van mij winnen.
Basone kom op man, je weet toch dat BMW en Mercedes hun hoofdlocatie in Duitsland hebben dus die belastingregels zijn anders.
http://www.bbc.com/news/magazine-20560359
Nogmaals ik zie jou als een slimme jongen hier. Veelal waardeer ik jou, om jouw quotes hier.
Maar de vraag blijft, waarom denk jij dat meneer Trump het over importheffingen heeft?
Bovendien, waar noem ik Trump in deze post?
Mercedes betaald geen importheffing over hun auto's hoor, dat wordt betaald door de autodealer die ze besteld.
Tata steel betaald niet de importheffing over staal, dat doet de pannenmaker die het staal besteld.
Serieus
Als jij iets in Amerika besteld, dan betaal jij de invoerbelasting daarover, niet het bedrijf waar jij het besteld hebt...
Allemachtig, dat ik het nog uit moet leggen ook
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Met de importheffing op auto's hoopt hij dat Europese auto's zo duur worden dat Amerikanen meer Amerikaanse auto's kopen.
Het leven kan zo makkelijk zijn als je ook op zondag de grijze hersenmassa gebruikt.
Amerikanen hebben alleen 1 probleem, de VS verbruikt veel meer staal en aluminium dan dat ze ooit zelf kunnen produceren, ze hebben import nodig.
En dat betekent simpelweg dat Amerikaanse bedrijven die gebruik maken van Europees staal de prijzen van hun producten gaan verhogen.
Uiteindelijk is de gewone Amerikaan de dupe.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Bijvoorbeeld dat 2017 een Obama jaar was en geen Trump jaar.
Zoals 2008 een Bush jaar was en geen Obama jaar...
De kop van dit nieuwsbericht is intenser dan de uiteindelijke uitkomst volgensmij..
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken